خواص انار چیست؟

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ۱۷:۳۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۵۶۰۶۲
خواص انار چیست؟
میوه های پاییزی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند . با برنا همراه باشید تا با خاصیت های انار بیشتر آشنا شوید .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انار، یکی از میوه‌های پاییز و شاه میوه‌ای بهشتی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است. رب این میوه پرخاصیت نیز در فرهنگ غذایی ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. این میوه را معمولا با نمک و گلپر میل می‌کنند و یکی از خوراکی‌های ثابت در شب یلدا به شمار می‌رود. آب انار، لواشک و شربت، از محصولات پرطرفداری هستند که از این میوه به دست می‌آید.

انار در صنعت دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه ضد افسردگی است و موجب شادابی می‌شود. از خواص آن می‌توان کنترل کلسترول، بهبود سیستم ایمنی، محافظت در برابر سرطان، کند شدن روند پیری، جوانی و شادابی پوست، بهبود کم خونی، تسکین بیماری‌های التهابی، پیشگیری از بیماری دیابت، تصفیه کننده خون و  تقویت قلب را نام برد.

همچنین این میوه برای درمان مسمومیت، التهاب معده، خون ریزی رحم، تصفیه خون، تقویت لثه و استحکام دندان، خارش پوست و سلامت جنین نیز کاربرد دارد. انار بهترین دارو برای تقویت کلیه در سالمندان است و رنگ چهره را شفاف می کند. برای حفظ ارزش غذایی انار، باید دانه‌های آن به طور کامل خورده شوند.

 

نظر شما