خواص هندوانه چیست؟

۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - ۱۶:۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۶۰۹۱
خواص هندوانه چیست؟
میوه های تابستانی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند . با برنا همراه باشید تا با خاصیت های هندوانه بیشتر آشنا شوید .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چه چیزی جذاب‌تر از یک هندوانه در گرمای تابستان است؟ هندوانه سرشار از ویتامین‌ها، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها، ویتامین A، ویتامین B۶، ویتامین C، کلسیم، تیامین (ویتامین B۱)، سدیم، پروتئین و فیبر است.

مصرف چند برش هندوانه در روز می‌تواند خطر بروز حمله قلبی، انواع سرطان‌، مشکلات گوارشی، مشکلات چشم و ریزش مو را کاهش دهد. مصرف هندوانه از آسیب‌های پوستی ناشی از پرتوهای مضر خورشید نیز جلوگیری می‌کند.

هندوانه

این میوه آبدار که در تابستان بسیار لذت بخش است، سرشار از مواد مغذی می‌باشد. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین‌های A،C و B است. اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی اکسیدان است. مطالعات و تحقیقات متعددی از مزایای مفید لیکوپن حکایت کرده اند.
 
این ماده یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که باعث کاهش خطر سکته مغزی و همچنین کاهش فشار خون می‌شود. اگر چه ممکن است هندوانه فیبر بسیار زیادی نداشته باشد، اما کالری و چربی کمی دارد و حاوی مقدار زیادی آب است.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز