استاندار اردبیل:

بانک ها تسهیلات مسکن روستایی را جذب کنند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۳:۵۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۶۱۵۱
بانک ها تسهیلات مسکن روستایی را جذب کنند
استاندار اردبیل گفت: عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نسبت به سایر استان ها مطلوب نیست و باید تا سه ماه آینده سهمیه استان را جذب کنند.

به گزارش برنا، اکبر بهنام در جلسه مدیران بانکهای عامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای سال ۹۹ سهمیه استان اردبیل ۵۵۰۰ مورد وام ارزان قیمت بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و مساکن محرومین اعلام شده است بنابراین بنیاد مسکن و بانک های عامل با هماهنگی فرمانداری ها در جذب این تسهیلات همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها موظف به اجرای دستورالعمل بانک مرکزی هستند افزود: بانک های تعیین شده در صورت نبود ضامن معتبر باید ضمانت نامه سفته زنجیره ای مصوبه هیئت وزیران را قبول کنند و مردم بیش از این گرفتار بروکراسی اداری نباشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با اعطای این حجم وام برای ساخت مسکن روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، از تراکم خسارات احتمالی مالی و جانی حاصل از بلایای طبیعی کاسته می شود.

وی ادامه داد: اگر این اعتبار جذب نشود و بهسازی مسکن های روستایی و محرومین انجام نشود و هرگونه اتفاق و رخداد متوجه مردم شود همه ما مقصر هستیم.

بهنام جو با تاکید بر اینکه بانک ها شیفت بعد از ظهر در جذب اعتبار مسکن روستایی تلاش کنند افزود: بانک های عامل در اعطای تسهیلات مسکن روستایی و جذب اعتبار اقدام مضاعف داشته باشند تاهمه اعتبار تخصیص داده شده جذب شود.

این مسوول باتاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند افزود: دستور العمل هیئت وزیران باید به تمامی شعبات بان کها اعلام کنند و در صورت قصور هر شعبه ای مدیریت آن بانک پاسخگو خواهد بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران مدیران شعب شهرستان ها را توجیه کنند، گفت: فرمانداران و بخشداران با برگزاری جلسه باید حساسیت و ضرورت بهسازی و بازسازی مسکن های روستایی را توجیه و همچنین در وصول مطالبات بانک ها کمک کنند. 

وی با بیان بانک های ملی و مسکن بیشترین سهم را برای اعطای تسهیلات برعهده دارند تصریح کرد: ۱۰۰۰ واحد از مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امدام امام خمینی (ره ) هستند و ضمانت سفته زنجیره ای با تایید دهیاری ها و بخشداران بدون معطلی پذیرفته شود.

اکبر بهنام جو بیان کرد: دهیارها و بخشداران با شعب بانک ها هماهنگی خود را بیشتر کنند و با یک مکانیسم اصولی در وصول مطالبات بانکها همکاری داشته باشند.

در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، نمایندگان بانک های عامل در این رابطه نظر و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

 

نظر شما