رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد:

هشدار در خصوص آسیب‌های کروناویروس در بلندمدت

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۵:۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۶۲۵۳
هشدار در خصوص آسیب‌های کروناویروس در بلندمدت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از مشکلات جسمی و روانی و از جمله کم تحرکی، وسواس، افسردگی و... به‌عنوان بخشی از آسیب‌ها و عواقب بلندمدت جدی ناشی از شیوع کرونا ویروس در کشور و استان نام برد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دکتر نوید دانایی ضمن دعوت از عموم مردم برای مقابله با شیوع کروناویروس از عموم شهروندان خواست: علاوه بر مقابله با این ویروس عالمگیر، برای مقابله با اثرات و آسیب‌های بلندمدت ناشی از کووید19 نیز برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به طولانی‌شدن روند شیوع این بیماری همه‌گیر خاطرنشان کرد: کم تحرکی و مشکلات جسمانی ناشی از آن از آسیب‌های جدی این بیماری بلندمدت است و باید با ورزش و تحرک با آن مقابله کرد.

این پزشک فوق‌تخصص ادامه داد: اهمیت ورزش در ارتباط با رفع مشکلات روحی و جسمانی بسیار تاثیرگذار است و دستگاه های اجرایی مربوط در قالب‌های مختلف برای تشویق مردم به ورزش اقدام کنند.

دبیر کارگروه مقابله با کروناویروس استان، بر ضرورت توجه به ورزش در منزل تاکید و تصریح کرد: افرادی که در قرنطینه خانگی هستند نباید از ورزش در منزل غفلت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان همچنین اظهار کرد: افسردگی و وسواس از دیگر آسیب‌های جدی شیوع کرونا ویروس است که با برنامه‌ریزی اصولی باید این موضوع را مدیریت و برای رفع این چالش اقدام کرد.

وی همچنین با اشاره به توجه عموم مردم به پروتکل‌های بهداشتی در ایام محروم و در رویدادهای مهمی همچون برپایی آزمون‌های سراسری و کنکور گفت: از تلاش‌ دستگاه‌های اجرایی و استانداری سمنان که در برگزاری قانون‌مند و با رعایت دستورالعمل بهداشتی کنکور سراسری و عزاداری حسینی در استان اقدام کردند، نهایت قدردانی را دارم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از اتصال زندان سمنان به سامانه سیب خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه اتصال زندان جدید سمنان به سامانه سیب برای مقابله با کرونا ویروس انجام شد .

دکتر دانایی مراقبت از سلامت زندانیان را مهم خواند و گفت: در همین راستا روزانه در قالب‌های مختلف اطلاعات سلامت زندانیان اخذ می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز