مدیر خانه جوان شهرستان سنندج :

مسئولان کردستان به فعالیت سمن ها بهای بیشتری دهند

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۱:۵۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۶۴۷۵
مسئولان کردستان به فعالیت سمن ها بهای بیشتری دهند
مدیر خانه جوان شهرستان سنندج با بیان اینکه خانه جوان به عنوان جایگاه سمن ها باید مورد مقبولیت آن ها قرار گیرد، گفت: ارتباط و حضور مسئولان استانی در خانه جوان باعث پیشبرد اهداف و ایجاد انگیزه وحمایت بین نهاد ها می شود.

اسرین محمودی در گفت و گو با خبرنگار برنا به خلاقیت جوانان و تجربه مدیران اشاره کرد وگفت: مدیران با استفاده از فکر و نوآوری جوانان در تصمیمات و برنامه های خود می توانند پیشرفت و توسعه روز افزون را برای کردستان به ارمغان آورند.

او یاد آور شد: استعداد های توانمندی درون جوانان فعال در سازمان ها وجود دارد که متاسفانه به عنوان افراد خلاق و متفکر مورد توجه قرار نمی گیرند.

مدیر خانه جوان شهرستان سنندج افزود: خانه جوان و فعالیت سازمان های مردم نهاد استان در میان مدیران به رسمیت شناخته نمی شود که این موضوع چالش بزرگی برای فعالیت ها و مشارکت سازمان ها است..

محمودی اظهار داشت: نهاد ها و سازمانهای مردم نهاد نقش مهمی در پیشرفت استان دارند اما مسئولان به اندازه کافی به فعالیت های آن ارزش و بها نمی دهند در حالی که در زمان اتفاقات ناگوار سمن ها در تمام زمینه‌ها کارهای مثبتی را انجام داده اند

او ادامه داد: انجام مشارکت و فعالیت در کمک رسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب، سیل زدگان و همچنین فعالیت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حمایت از خانواده های آسیب پذیر در قالب کمک‌های مومنانه، تهیه ماسک و مواد ضد عفونی و بهداشتی از جمله فعالیت هایی بود که سازمان های مردم نهاد به صورت خود جوش به کمک مردم می شتافتند.

مدیر خانه جوان شهرستان سنندج فعالیت سمن ها را از مهمترین فعالیت های خانه جوان بیان کرد و افزود: باشگاه مدیران جوان و رابط سمن های جوان و پیشگامان جوان سه باشگاه فعال در خانه جوان هستند که هر کدام وظایفی از جمله دعوت از مدیران جوان به منظور آشنایی بیشتر با سمن ها و جذب اسپانسر، ارتباط سمن ها با یکدیگر و دعوت از جوانان نخبه به منظور ارتباط بیشتر و سازنده تر با خانه جوان، برعهده دارند.

محمودی با بیان اینکه 70 سازمان مردم نهاد در استان کردستان وجود دارد، گفت: این سازمان ها بیشتر فعالیت های خود را در راستای معظلات اجتماعی، بزهکاری و فقر در حاشیه شهر ها معطوف می کنند.

او ادامه داد: فعالیت سمن سومای ژیان در ناحیه منفصل شهری نایسر به برگزاری دوره های خیاطی و نمد دوزی برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست پرداخته و فعالیت سمن« لبخند بسازیم» با دایر کردن فروشگاه ریحان برای عرضه محصولات افراد نیازمند و زنان بی سرپرست و بد سرپرست می پردازد.

محمودی خانه جوان را پایگاهی برای فعالیت سمن ها دانست و گفت: در خانه جوان شهرستان سنندج کارگاه هایی رایگان از سوی وزارت خانه برای جوان برگزار می شود و با راه اندازی خانه جوان در دیگر شهرستان های استان، آن ها نیز می توانند از کارگاه ها و فعالیت های مختلف در این خانه استفاده کنند.

مدیر خانه جوان سنندج تصریح کرد: این خانه ملکی اجاره ای است و بودجه اختصاصی ندارد و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در توسعه فردی و اجتماعی و فعالیت سمن ها می شود.

محمودی افزود: خانه جوان به اندازه کافی در بین مردم شناخته شده نیست و تلاش کردیم تا با ساخت تیزر در فضای مجازی و سایت ها فعالیت سمن ها و اعضای آن ها را بیشتر نشان دهیم.

او به فعالیت سمن ها در ایام کرونا نیز گریزی زد و گفت: در این ایام سازمان های مردم نهاد همانند گذشته کمک های مالی و معنوی خود را به افراد بی بضاعت، افراد آسیب دیده از کرونا، تهیه ماسک و مواد ضدعفونی و آموزش هایی در خصوص پیشگیری از کرونا ارائه دادند.

محمودی به برنامه های آینده خانه جوان در سال جاری اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا علاوه بر تهدید سلامت جسمی بر سلامت روان افراد جامعه نیز اثر گذار بوده که امیدواریم با استفاده از کمک سمن ها نشاط و شادابی را برای افراد جامعه ایجاد کنیم.

مدیر خانه جوان سنندج اضافه کرد: ساخت فیلم ها، فعالیت های طنز دوبله، تهیه نماهنگ ها، انیمیشن ازدواج آسان، بازی های فکری از دیگر برنامه هایی است که در خانه جوان توسط باشگاه ها در آینده انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در خانه جوان 20 عضو ثابت فعالیت می کنند، افزود: این سمن های فعال در صورتی که از آن حمایت شود تمام توانایی های خود را برای پیشرفت توسعه همه جانبه استان به کار خواهند گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز