رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود خبر داد:

دستگیری ۴ شکارچی در مجن شاهرود

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۶:۴۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵۳
دستگیری ۴ شکارچی در مجن شاهرود
رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از دستگیری چهار شکارچی در منطقه مجن شاهرود خبر داد و گفت: از این متخلفان لاشه دو رأس گوسفند وحشی و سلاح قاچاق کشف و ضبط‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ ضمن بیان اینکه در پی شنیدن صدای چند گلوله از نزدیک مزارع کشاورزی شهر مجن بلافاصله مأموران یگان حفاظت گارد محیط‌زیست گروه سیار و منطقه حفاظت‌شده جنگل ابر عازم منطقه شدند، ابراز داشت: مأموران به‌طور نامحسوس اقدام به کمین زدن در اطراف زمین‌های کشاورزی فرد موردنظر کرده که حدود ساعت ۲۲ موفق به دستگیری متخلفان شدند.

وی ضمن بیان اینکه با تلاش یگان حفاظت محیط‌زیست چهار شکارچی متخلف دستگیر شدند، افزود: در بازرسی‌های به عمل‌آمده مشخص شد این افراد اقدام به شکار دو رأس قوچ وحشی حیوان حمایت‌شده کردند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه دو نفر از متخلفان از شکارچیان باسابقه منطقه بودند، ابراز داشت: از این افراد علاوه بر لاشه قوچ یک قبضه سلاح قاچاق، دوربین عکاسی و دوربین دوچشمی نیز کشف و ضبط شد و متهمان نیز به دستور قاضی دادگاه بسطام بازداشت شدند.

قربان لو در ادامه تصریح کرد: با برخورد قانونی و تذکر جدی به متخلفان این افراد مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز کردند و مبلغ ۲۰ میلیون تومان چک کارمندی بدون تاریخ نیز که قرار شد تا آخر برج پرداخت شود که مجموعاً مبلغ ۵۰ میلیون تومان به‌حساب دولت می‌بایست واریز کنند.

وی ضمن بیان اینکه این متخلفان با این مبلغ می‌توانستند گوشت گوسفند و مرغ مورد مصرف چندین سال خود را تأمین کنند، افزود: از همه شکارچیان درخواست می‌شود حق زن و بچه خود را با یک اشتباه به‌حساب دولت واریز نکنند و حتماً به جز این مبلغ چند میلیون جریمه نیز شامل اسلحه می‌شود و این افراد زندانی هم خواهند کشید لذا اگر این‌گونه به طبیعت خیانت کنید حتماً به دام خواهید افتاد.

 

نظر شما