۳۵۰ ناظر شورای نگهبان بر روند انتخابات بیجار نظارت دارند

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۷:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۶۸۸۸
۳۵۰ ناظر شورای نگهبان بر روند انتخابات بیجار نظارت دارند
رییس دفتر شورای نگهبان بیجار گفت: جهت نظارت و حراست از آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم، ۳۵۰ ناظر بر ۱۱۲ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه این شهرستان نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اقبال بسطامی در جمع خبرنگاران در بیجار اظهار داشت: ۳۵۰ ناظر شورای نگهبان، چهار اکیپ کشوری و استانی این شورا به همراه بازرسان ویژه، بر صحت روند برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیجار نظارت دارند.

وی افزود: هدف اصلی از نظارت، امانتداری و حفظ سلامت انتخابات است و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که چشم مان بر هر گونه لغزشی باز است.

رییس دفتر شورای نگهبان بیجار تاکید کرد: شورای نگهبان وکیل مردم، قانون  و کاندیداهاست و در این وظیفه مهم، تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است.

بسطامی از عموم مردم در خواست کرد: پیش از اتمام وقت رأی گیری به محل شعب مراجعه کنند و از حضور در آخر وقت پرهیز نمایند.

وی با دعوت از حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای گفت: داشتن ماسک، خودکار و رعایت فاصله را به مردم توصیه می‌کنیم ضمن اینکه عدم ثبت اثر انگشت در این انتخابات مورد توجه قرار دارد.

در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، ۵۸ درصد واجدین شرایط شرکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود در دور دوم نیز میزان مشارکت همبن حدود باشد.

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، اخذ رای دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۱۰ حوزه انتخابیه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ شهریور آغاز شده است.

دراطلاعیه شماره ۳۹ ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی می رساند اخذ رأی برای مرحله  دوم انتخابات یازدهمین  دوره مجلس شورای اسلامی درحوزه های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «زنجان و طارم»، «بیجار»، «کرمانشاه»، «اسلام آباد غرب و دالاهو» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان»    در تمامی شعب  از ساعت ۸ صبح آغاز شد.

بر این اساس همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودکار شخصی و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروری است.

قرار بود دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹ فروردین امسال برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز