مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید تمامی هنرمندان را خانواده خود بدانند و سلایق مختلف را بپذیرند

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۳۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۷۱۵۱
متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید تمامی هنرمندان را خانواده خود بدانند و سلایق مختلف را بپذیرند
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نیاز هنرمندان به حمایت معنوی گفت: متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید تمامی هنرمندان را خانواده خود بدانند و سلایق مختلف را بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمدمهدی احمدی در نشستی با هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان شاهرود افزود: هنرمندان برای تولید آثار فاخر به حمایت های معنوی نیاز دارند.
وی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی داشتن تفکر حق طبیعی انسان است تصریح کرد: اما پیروی از یک خط اشتباه، اشتباه است باید تمامی علایق و تفکر هنرمندان پذیرفته شود و از سرکوب علایق متفاوت با سلیقه مسئولان خودداری شود، به ویژه  باید در جامعه امنیت و آرامش ایجاد شود تا هنرمند با میل و رغبت به تولید هنرهای اصیل روی آورد و حضور مستمر در جامعه داشته باشد.
احمدی با تاکید بر اینکه باید پذیرای اندیشه های مختلف باشیم و بستر را برای رشد افراد با سلایق مختلف فراهم کنیم تاکید کرد: شرایط را برای همه هنرمندان باید به طور یکسان فراهم کنیم تا بتوانند در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم اصلاح جامعه متذکر شد: با زبان و حرف نمی توان جامعه را اصلاح کرد بلکه باید رفتارمان به گونه‌ای باشد که افرا در جامعه مایل به تغییر و اصلاح باشند، اگر رفتارمان اخلاقی و منطقی باشد، اعتماد ایجاد کنیم جامعه پویا و فعال می شود اما اگر اعتماد نباشد همکاری کم شده و هنرمندان مایل به حضور و فعالیت در جامعه نخواهند شد.
احمدی، بر ضرورت تقویت اعتماد به عنوان سرمایه اجتماعی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: بزرگترین آفت دروغ، از بین بردن اعتماد است و اگر دروغ در جامعه شیوع پیدا کند اصحاب فرهنگ و هنر اعتماد نمی‌کنند و با تقویت اعتماد، هنرمندان بهترین و با کیفیت ترین فعالیت و آثار را ارائه خواهند کرد.
وی، اعتماد را دو طرفه خواند و ادامه داد: اعتماد دو طرفه است و هم هنرمندان و هم متولیان فرهنگ و هنر باید به هم اعتماد داشته باشد.
احمدی، عشق و آرامش را  پشتوانه کار هنری دانست و افزود: آثار هنری با عشق به گونه‌ای است که با بیننده حرف می‌زند و تاثیر آثار هنری از خطابه قوی تر هستند و اثرگذاری بیشتری دارد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمند برای خلق اثر از عشق و احساس بهره می گیرد و تکنیک همراه با عشق و احساس است که به خلق اثر هنری ارزشمند خط و جهت می دهد، اگر در کارها و امور مختلف عشق جریان داشته باشد فعالیت ها به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز