چرا بحرین؟!

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۱۸۷
چرا بحرین؟!
رژیم های مرتجع منطقه برای باقی ماندن در قدرت، نیاز به یک حامی خارجی دارند چرا که اساسا نه مشروعیت داخلی دارند و نه قدرت اداره مملکت به شکل بومی.

عربستان سعودی که پشت پرده اصلی عادی سازی روابط بحرین و امارات است به دنبال زمینه سازی است تا از روابط خود با رژیم صهیونیستی به طور علنی رونمایی کند و چه پیشمرگانی بهتر از بحرین و امارات. دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، نیاز به حمایت شدید لابی صهیونیسم دارد و خوش رقصی های فعلی را نه از سر یک مسیر استراتژیک، بلکه برای جلب نظر این گروه، ایجاد آرامش برای رژیم صهیونیستی و فشار بر کشورهای حامی فلسطین انجام می دهد. او باید بداند که قمار با کشورهای عربی منطقه، آورده زیادی برای او ندارد چرا که اساسا این رژیم ها از نفوذ و مشروعیت چندانی در عرصه داخلی و خارجی برخوردار نیستند و این کار بیشتر به یک مانور تبلیغاتی و انتخاباتی شبیه است تا یک دستاورد مهم بین المللی؟! رژیم آل خلیفه بحرین نیز با سابقه سرکوب گسترده مخالفان داخلی و اتحاد نامشروع با آل سعود، بستر این رابطه را از قبل ایجاد کرده بود. آنچه مهم است کشورهای حامی فلسطین باید به چند اقدام مهم در این برهه زمانی مبادرت ورزند:

۱.تشکیل اجلاس فوق العاده سران کشورهای اسلامی

۲. برقراری نظام تحریم برای این سه کشور عربی

۳.اطلاع رسانی گسترده این موضوع به همه آزادیخواهان عالم

۴.تدوین پروتکل رسمی حمایت از فلسطین

۵.تجهیز کامل گروه های مقاومت فلسطین

۶.گرفتن مدیریت اماکن مقدس مسلمانان از عربستان سعودی و اداره آن به وسیله اتحادیه ای متشکل از کشورهای مستقل و قدرتمند اسلامی

۷.قطع کامل رابطه احتمالی با رژیم صهیونیستی

ترامپ-نتانیاهو-بن سلمان بدانند سناریوی عادی سازی روابط، یک آورده ظاهری کوتاه مدت برای آنهاست چرا که دولتهای اسلامی و همه مردم آزادیخواه جهان به شکل نهادینه به حقانیت مردم فلسطین پی برده اند و اینگونه اقدامات فقط خشم و نفرت بیشتری علیه سردمداران واشنگتن-ریاض-تلاویو را به دنبال خواهد داشت.

حسن مکاری

کارشناس مسائل سیاسی

 

نظر شما