استاندار اردبیل:

اشتغالزایی واحدهای صنعتی کوچک در استان شتاب گرفت

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۲:۵۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۷۲۶۸
اشتغالزایی واحدهای صنعتی کوچک در استان شتاب گرفت
استاندار اردبیل گفت: با حمایت از ایجاد واحدهای صنعتی کوچک در استان ، اشتغالزایی در این واحدها افزایش یافته است.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در گفت و گو با سیمای شبکه سبلان تصریح کرد: ناحیه صنعتی رضی از جمله نواحی صنعتی استان است که در دو سال اخیر واحدهای مختلفی در آن ایجاد شده است.

وی بیان کرد:در این ناحیه صنعتی که از سال۸۸ ایجاد شده بود،  تا سال ۹۷ هیچ واحد تولیدی راه اندازی نشده بود که با راه اندازی واحدهای تولیدی به صورت تعاونی از محل جذب تسهیلات اشتغال روستایی احداث شده اند، این ناحیه رونق گرفته است.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۴ قرار داد احداث واحد تولیدی و صنعتی در این واحد منعقد شده که سه مورد به بهره برادری رسیده و مابقی واحدها  در حال اجرا هستند.

بهنام جو تصریح کرد: یکی از واحدهای بهره برداری شده ، واحد تولید پوشاک است که در فاز اول برای ۷۵ نفر اشتغالزایی کرده و در مرحله بعد این تعداد را به ۱۵۰ نفر می رساند.

وی افزود: واحد تولیدی نئوپان با ۱۰۰ نفر اشتغالزایی و واحد رزین با ۳۵ نفر اشتغال دیگر واحدهای صنعتی فعال در این ناحیه است.

استاندار اردبیل گفت: در کنار حمایت از واحدهای صنعتی بزرگ در شهرک های صنعتی استان ، با فعال سازی نواحی صنعتی و حمایت از واحدهای تولیدی کوچک اشتغالزایی و صنایع کوچک نیز شتاب می گیرد.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر صنعت به استان در هفته گذشته از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز  تمام شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

بهنام جو گفت: صدور مجوز پنج پست برق ۶۳ برای پنج شهرک و ناحیه صنعتی استان از دیگر مصوبات و ره آورد سفر معاون وزیر صمت به استان بود.

وی بیان کرد: هزینه هر پست ۶۳ برق حدود ۴۵ میلیارد تومان بوده که هزینه آن به صورت مشترک توسط شهرک های صنعتی ، اعتبارات دولتی و شرکت برق پرداخت می شود.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به تحقق حقوق مالکیت اراضی عشایر در محدوده کشت و صنعت مغان و پارس گفت: واگذاری اسناد مالکیت اراضی عشایر در هیات دولت مصوب شده است.

وی اظهار کرد: عشایر جایگاه ویژه ای در حراست از مرزها در استان دارند واقدامات احقاق حقوق اراضی عشایر از سال ۸۷ شروع شده بود.

بهنام جو تصریح کرد: کسانی که در محدوده کشت و صنعت ها از لحاظ واحد مسکونی مالکیت و سند و حقوق عرفی دارند، بررسی و سند مالکیت صادر می شود.

 وی بیان کرد: ۱۲ روستا در محدوده کشت و صنعت مغان و چند روستا  در کشت و صنعت پارس وجود دارد که با تعامل دستگاههای اجرایی ، استانداری و مجموعه کشت و صنعت ها سند مالکیت این اراضی تا زمان کشت بهاره به صاحبانشان واگذار می شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود  از اجرای پروژه های راه در سراسر استان خبر داد و افزود: در حال حاضر در همه شهرستان های استان کارگاههای راهسازی فعال بوده و چهار خطه کردن جاده ها اجرا می شود.

بهنام جو از در حال اجرا بودن تونل کنار گذر حیران خبر داد و گفت: در هفته آینده حفاری تونل آغاز می شود.

وی افزود: بر اساس تعهد پیمانکار این تونل تا هشت ماه آینده تکمیل می شود.

بهنام جو با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس از بهره برداری از فاز اول این موزه با هزینه کرد ۱۲ میلیارد تومان خبر داد.

وی افزود: برای اجرای فاز بعدی این موزه نیز ۲۳ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار شده که تا پایان سال تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه حراست از ارزشهای دفاع مقدس در قالب این موزه برای انتقال به آیندگان از وظایف ماست ، از تجهیز نرم افزاری و آثار شهدا توسط سپاه خبر داد.

استاندار اردبیل در پایان این گفت و گو با بیان اینکه استان اردبیل در حال حاضر در وضعیت زرد کرونا قرار دارد ، بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از حرکت به سمت قرمز تاکید کرد.

وی  افزود: رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و توجه به نکات بهداشتی از جمله ضرورت هایی است که تا از بین رفتن کامل ویروس کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز