مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان:

شهرداری مریوان از ابتدای سال جاری ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۴:۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۷۳۳۷
شهرداری مریوان از ابتدای سال جاری ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد،4 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به شهرداری مریوان برای انجام کارهای عمرانی و خدمات شهری تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، جمشید اسدی روز شنبه در جلسه معارفه شهردار جدید مریوان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال اعتبارات بیشتری به شهرداری مریوان تخصیص دهیم چرا که این شهر از لحاظ رشد جمعیت شهری رتبه اول را در کردستان دارد ضمن اینکه برای سال ۱۴۰۰ باید بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری این شهر تخصیص یابد.

وی به بحث پسماند شهر مریوان و ساماندهی زباله‌های آن اشاره کرد و افزود: حساسیت موضوع باعث شد چند سال گذشته ۵۸ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری مریوان تخصیص یابد اما در عمل برای اجرایی کردن این مهم اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به اینکه به شهرداری مریوان فرصت سه ماهه داده شده که عملیات اجرایی پسماند را آغاز کند، یادآور شد: مجموعه پنج هکتاری از منابع طبیعی برای ایجاد جایگاه زباله و پسماند در نظر گرفته شده و از شهرداری انتظار می‌رود سریعتر برای انجام این طرح اقدام کند.

اسدی خواستار مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در مریوان شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه مریوان نزدیک به گسل زلزله است، بنابراین شهرداری باید در ارتباط با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز با جدیت برخورد کند تا فضایی ایمن برای زندگی شهروندان فراهم شود.

وی بر لزوم همفکری شورا و شهرداری مریوان برای احصاء منابع درآمدی جدید تاکید کرد و گفت: شهرداری از بکارگیری نیروهای جدید خودداری کند تا در حق دیگر نیروهای باسابقه اجحاف نشود و توجه بیشتری به آنان شود.

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان نیز خواستار همفکری و همدلی شهرداری و شورای شهر مریوان برای انجام خدمات بهتر به شهروندان شد و تاکید کرد: امیدواریم با تلاش و عملکرد خوب شهردار جدید، شاهد تغییرات زودهنگام در مدیریت شهرداری مریوان نباشیم.

شهردار جدید مریوان نیز اظهار داشت: در طول سه ماه گذشته(زمان سرپرستی) ۶۸ میلیارد ریال حقوق و مزایای کارکنان و پرسنل شهرداری پرداخت و سه هزار تن آسفالت محلات حاشیه‌ای این شهر انجام شد، ضمن اینکه ۲۱۰ میلیارد ریال طلب از دستگاه‌های اجرایی داریم.

آراس قاسمی پور با اشاره به اینکه در این مدت یک نیروی انسانی جدید جذب نشد، افزود: یکی از مهمترین معضلات شهر مریوان بحث پسماند است که با شرکت جدیدی قرارداد بستیم و محل جدید پسماند نیز مشخص شده است.

وی به هزینه کردن یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ساماندهی اطراف دریاچه زریبار طی سال‌های گذشته توسط شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری نگاهی درآمدی به این دریاچه ندارد و بیشتر به دنبال حفظ زریبار است، چراکه سرمایه‌ای کشوری است.

در این آیین آراس قاسمی‌پور که سه ماه پیش به عنوان سرپرست شهرداری مریوان انتخاب شده بود به سمت شهردار منصوب و معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز