عبدالرضا اقبال رئیس هیات کشتی استان اردبیل خبر داد

تفاهم نامه هیات کشتی و تربیت بدنی بسیج استان اردبیل به امضاء رسید

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۹:۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۷۶۷۲
تفاهم نامه هیات کشتی و تربیت بدنی بسیج استان اردبیل به امضاء رسید
به منظور توسعه کشتی استان ، رونق مسابقات، ترویج فرهنگ پهلوانی واستعدادیابی، تفاهم نامه هیات کشتی استان اردبیل و تربیت بدنی بسیج استان اردبیل به امضاء رسید.

به گزارش برنا،جلسه همکار ی تعامل و تفاهم نامه هیات کشتی استان و معاونت تربیت بدنی سپاه حضرت عباس (ع) با حضور عبدالرضا اقبال رئیس هیات و جمعی از قهرمانان کشتی استان با مسئولین تربیت بدنی بسیج استان به منظور امضاء تفاهم نامه همکاری برگزار شد.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل در این نشست با تقدیر از حمایت های تربیت بدنی سپاه حضرت عباس (ع) استان در کمک به ورزش استان گفت: هدف از انعقاد تفاهم_نامه هیات کشتی و تربیت بدنی بسیج، کمک به اهداف مشترکی است که به سلامتی و نشاط در جامعه خواهد انجامید.
عبدالرضا اقبال با اشاره به ترویج فرهنگ پهلوانی، همگانی کردن رشته های ورزشی، قهرمان پروری و استعدادیابی رشته کشتی در استان اردبیل افزود: ورزش کشتی به عنوان یک ورزش قهرمان پرور، علاقمندان بسیاری را در رده های سنی دارد که امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه، زمینه رشد و تعالی این رشته را در سرتاسر استان سبب شود.
وی با عنوان اینکه تربیت بدنی سپاه حضرت عباس (ع) استان امکانات و بسترهای ورزشی مناسبی را در جای جای استان تدارک دیده و در اختیار علاقمندان قرار داده است گفت: بسیاری از بندهای این تفاهم نامه در همین راستا تنظیم شده و قطعا هیات کشتی استان جهت رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود، نیازمند حمایت های تربیت بدنی بسیج استان است.
اقبال در پایان افزود : بخش دیگر این تفاهم نامه پیرامون برنامه های توسعه ورزش قهرمانی ، اجرای مسابقات در مناسبتهای سال ، احیای ورزش محلات و پتانسیل های پایگاههای بسیج عشایری و روستایی، کمک به استعداد یابی رده سنی نونهالان ، برگزاری دوره های مربیگری اختصاص یافته است که با تعامل و همکاری معاونت تربیت بدنی بسیج با هیات کشتی استان میسر خواهد شد.
در ادامه این نشست، معاونت تربیت بدنی سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز با اعلام اینکه تعصب و علاقه خاصی به رشته کشتی دارم گفت: باید با یک کارجمعی و همدلی همه دست اندرکاران ورزش، تلاش کنیم کشتی استان اردبیل به دوران طلایی گذشته خود بازگردد.
شاهین زارع با اشاره به اینکه استان اردبیل استعدادهای خوبی در رشته های انفرادی ورزشی دارد افزود: در تمامی نواحی مقاومت شهرستانها و حتی در نواحی عشایری استان، سالن های ورزشی مجهزی تکمیل و راه اندازی کرده ایم که با استفاده از این پتانسیل ها می توان در رشته های انفرادی نظیر کشتی، استعدادیابی کرد.
وی اولویت ورزش بسیج را توجه به رویکردهای ارزشی، قهرمانی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: عدم قدردانی از افتخارات ورزشی استان و کشور، که پرچم مقدس ایران را در میادین جهانی به اهتزاز درمی آورند، نادیده گرفتن زحمات این عزیزان است و امیدواریم مسئولان در برابر از بین رفتن ارزشها و تضییع حقوق ورزشکاران، واکنش مناسبی داشته باشند.
زارع با عنوان اینکه قهرمانان بسیار بزرگی در استان داریم که باید وضعیت آنها از طرف مسئولان پیگیری شود اظهار کرد: متاسفانه در موارد متعددی شاهد بوده ایم که مسئولان قول پیگیری می دهند اما به مرور زمان فراموش می کنند و از این نکته اساسی غافلند که قدردانی از زحمات قهرمانان و پیشکسوتان رشته های ورزشی، الگو_سازی خوبی برای نسل های آینده است.

 

نظر شما