آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۳ شهریور ۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۵:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۷۹۵۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۳ شهریور ۹۹
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس طی روزهای اخیر، گفت: بیش از ۲۶۸ هزار آزمایش تشخیصی در استان انجام و ابتلای ۴۷ هزار و ۱۵۳ نفر مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، بیش از ۲۶۸ هزار آزمایش تشخیصی ابتلاء به کرونا ویروس در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان انجام شده و ابتلای ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد مثبت قطعی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج هم استانی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع در استان تاکنون را ۸۸۸ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، ۴۳ هزار و ۹۱۸ نفر نیز از ابتدا تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند که معادل ۹۳ درصد افراد مبتلایان هستند.

این مقام مسؤول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۶۵۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های مختلف استان بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند که از این تعداد ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او اضافه کرد: طبق آخرین آمار، اگر چه ۱۱.۷ درصد از کل مبتلایان کشور مربوط به استان فارس است، اما ۳.۸ دهم درصد از جان باختگان مربوط به فارس بوده و این نشان دهنده تلاش کارکنان مجموعه سلامت استان است و همه مدیون تلاش خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان استان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه با این هشدار که بی توجهی هموطنان مان به بحران کرونا، سلامت بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازد، توصیه کرد: از رعایت کردن اصول بهداشتی خسته نشویم و روزانه ترویج فرهنگ خودمراقبتی در ایام کرونا را به خود و دیگران گوشزد کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز