ممنوعیت اجرای ورزش‌های پربرخورد در مدارس استان

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۳۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷۶
ممنوعیت اجرای ورزش‌های پربرخورد در مدارس استان
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط خاص آغاز سال تحصیلی جدید، اجرای ورزش‌های پربرخورد میان دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، صفدر سلطانی افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را مطابق با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پیش خواهد برد بنابر این اجرای ورزش‌های پربرخورد مانند ورزش‌های توپی، برگزاری جشنواره‌ها، ورزش صبحگاهی، مراسم آغازین صبحگاه و برگزاری اردوها در شرایط فعلی ممنوع است.

وی ادامه داد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزش مهارت‌های انفرادی ورزشی به صورتی که هر دانش‌آموز وسیله اختصاصی خودش را داشته باشد مانند ورزش‌های طناب‌زنی و بدمینتون می‌تواند قابلیت اجرایی داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که در آستانه آغاز سال تحصیلی جاری، چهار هزار بسته ورزشی و بهداشتی به مدارس عمدتا غیربرخوردار و پرجمعیت استان در قالب کاروان مهر ارسال شده است گفت: این بسته‌ها عمدتا وسایل ورزشی مرتبط با مهارت‌های آموزشی درس تربیت بدنی و وسایل مرتبط با برنامه کنترل وزن و پیشگیری از چاقی دانش آموزان هستند.

سلطانی افزود: حفظ آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین بخش‌های درس تربیت بدنی است لذا با رعایت فاصله سه متری در فضای باز محوطه مدارس، اجرای برنامه‌های آمادگی جسمانی دانش آموزان بلامانع است.

وی ادامه داد: در این ایام بازی‌های خانگی نیز می‌توانند با داشتن دو نقش "بازی" و همچنین "محتوای درس تربیت بدنی" مفید واقع شوند که در این راستا برنامه‌های خوبی با همکاری صداو سیما تهیه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز