چله دفاع مقدس در استان

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۴۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۸۲۸۷
چله دفاع مقدس در استان
40 سال از آغازین روزهای آتش افروزی صدام می گذرد و هفته دفاع مقدس برای ایرانی ها به یادگار مانده که خاطره آفرین بسیاری از رخدادهای تلخ و شیرین آن سال هاست.

 امسال هرچند کرونا بسیاری از مراسم و آیین های مختلف کشور را تحت الشعاع قرار داده و نکوداشت هفته دفاع مقدس نیز مستثنا از آن ها نیست، اما مدیران استانی برآن اند تا با برپایی نمایشگاهی به نمایش دستاوردهای روزهای جبهه و جنگ مبادرت کنند. «اقتدار چهل» شعار نمایشگاه امسال دفاع مقدس است که البته متفاوت تر از همیشه و با نقش آفرینی پررنگ تر رسانه ها از 31 شهریور تا ششم مهرماه امسال در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

دیروز نیز نخستین نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات، رسانه های خراسان رضوی و مدیران رسانه ها با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد تا هماهنگی های لازم رسانه ای برای برپایی هرچه باشکوه تر این نمایشگاه انجام شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با گرامیداشت یاد و خاطره سال های جبهه و جنگ و تأکید بر لزوم پاسداشت دلاورمردی های رزمندگان اسلام گفت: همه آحاد مردم ایران هنرمندند و خوب می دانند چگونه نقش خود را در شرایط و موقعیت های مختلف به خوبی ایفا کنند؛ ما سعی می کنیم همان طور که مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، نمایشگاه دفاع مقدس را نیز برگزار کنیم.

سردارسرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده با بیان اینکه می توانیم محدودیت هایی را که کرونا به ما تحمیل کرده است به فرصت تبدیل و به بهترین وجه برای هفته دفاع مقدس برنامه ریزی کنیم، اظهار کرد: کرونا باعث شد تا طرح های هرساله ای که برای این ایام برگزار می شد، اجرایی نباشد، اما همین امر موجب شد ایده پردازی های خوبی صورت گیرد.وی ادامه داد: در حال انجام مقدمات کنگره ۱۸ هزار شهید که نشان دهنده حضور ایثارگرانه خراسانی ها در جنگ است هستیم.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان 8 تا ۱۰ درصد نیروهای داوطلب دفاع مقدس همواره از سپاه خراسان تأمین می شد و بسیج استان گاهی تا ۱۰ درصد کل رزمندگان را تأمین می کرد.وی با اشاره به افتتاح موزه فرهنگی دفاع مقدس در دوم مهرماه، اظهار کرد: این موضوع مطالبه بسیاری از اصحاب رسانه بود و ما با مجموعه شهرداری، استانداری، سازمان برنامه و بودجه و شورای شهر کار را پیش بردیم و ان شاءا... با پشتیبانی خوبی که وجود دارد آن را ادامه خواهیم داد.

یوسفعلی زاده با بیان اینکه تمام دستگاه ها در استان تلاش می کنند تا ۶۶ عنوان برنامه مرتبط با دفاع مقدس را به عنوان برنامه های طول سال تهیه و تدوین کنند، اظهار کرد: هم زمان با هفته دفاع مقدس با حضور پیش کسوتان این عرصه 6 برنامه به مدت 6 شب در صحن جامع حرم مطهر رضوی اجرا می شود.

همچنین عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه به بانوان شهید کم توجهی می شود، گفت: همه ما دانش آموخته فرهنگ عاشورا هستیم و با فرهنگ حسینی رشد کرده و بزرگ شده ایم.

شهناز رمارم با بیان اینکه رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح قرار گرفتند، افزود: هفته دفاع مقدس یادآور چنین جلوه هایی است و باید برای معرفی این فرهنگ، هر چه در توان داریم انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز