سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد

آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان اردبیل / ۲۴شهریور ۱۳۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۵:۳۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۸۴۹۷
آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان اردبیل / ۲۴شهریور ۱۳۹۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۲۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند.

به گزارش برنا،دکتر شهرام حبیب‌زاده  در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل گفت: ۵۸ نفر از ۲۱۶ بیمار بستری در مراکز درمانی استان، با علائم حاد ابتلا در بخش مراقبت‌های ویژه در حال سپری کردن مراحل مداوای مستقیم هستند.

وی با اشاره به جان باختن چهار نفر و ابتلای ۴۲ نفر به بیماری کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: از این تعداد ۳۱ نفر در اردبیل، چهار نفر در پارس‌آباد و هفت نفر در مشگین‌شهر بستری شده‌اند و در حال مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از ترخیص ۴۶ نفر از مبتلایان کرونای این استان از مراکز درمانی پس از بهبودی نسبی خبر داد و گفت: استان اردبیل با تعداد ابتلای ۳۰ تا ۵۰ نفر روزانه در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با افزایش شیب صعودی مختصر در تعداد بستری مبتلایان به کرونا در استان اردبیل، وضعیت شیوع این بیماری پایدار متمایل به قرمز است و انتظار داریم که با رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی بخصوص در مدارس، این وضعیت در استان حفظ شده و یا بهبود یابد.

دکتر حبیب‌زاده هشدار داد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در مدارس، ممکن است استان اردبیل تا ۲ هفته آینده وارد وضعیت قرمز شده و محدودیت‌های جدیدی در جامعه اعمال شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در پیک دوم شیوع کرونا و آمار بالای شیوع کرونا در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد، از مردم خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین گفت: افرادی که دچار تب، سرفه و تنگی نفس می‌شوند، قبل از تشدید بیماری به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی یک ماه اخیر روند ثابت ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.

 

نظر شما