سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز هشدار داد :

روند افزایشی مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر / براجرای پروتکل‌ها در مدارس نظارت جدی داریم

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۰:۲۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۹۳۴۴
روند افزایشی مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر / براجرای پروتکل‌ها در مدارس نظارت جدی داریم
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:در روز های اخیز شاهد روند افزایشی بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان هستیم به طوری که در هفته های گذشته میزان بستری شدگان جدید روزانه در بیمارستان ها حدود 60 تا 70 نفر بود اما طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر محمد فتحی اظهار کرد :  با توجه به این که استان البرز در مسیر تردد چند استان دیگر قرار دارد حساسیت بیشتری وجود دارد و از مردم استان البرز خواهشمندم که پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند .

وی  خاطر نشان کرد با توجه به بازگشایی مدارس و فرارسیدن فصل پاییز و افزایش شیوع آنفولانزا آمادگی لازم جهت مقابله هرچه بهتر با ویروس کرونا درواحد های  بهداشت و درمان وجود  دارد و  بازرسی ها و نظارت ها  افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص اقدامات انجام شده در بازگشایی مدارس بیان کرد: برنامه های متعددی توسط اساتید و مسئولین دانشگاه در رادیو و تلوزیون استان البرز جهت آموزش به دانش آموزان و والدین آنان تهیه شده است .

وی بیان کرد: پروتکل های بهداشتی به شکل دقیق به بیش از 2500 مدرسه در استان البرز ابلاغ شده و  علاوه بر آن همکاران معاونت بهداشتی بالغ بر 1000 بازدید از مدارس انجام داده و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخشی دیگر از صحبت های خود به آمار روزانه مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: از دیروز تا امروز ۲۶شهریور ۸۰ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

وی افزود: مجموع کل  موارد بستری شامل ( قطعی ، محتمل و مشکوک ) ، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز    ۱۶ هزارو ۶۵۷ نفر  می باشد.

دکتر فتحی با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۴۷۶ نفر شامل موارد ( قطعی ، محتمل و مشکوک ) در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد ، ابتلای   ۲۰۲ نفر به بیماری  کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۱۰۴۰ نفر رسیده است.

دکتر فتحی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۵ هزار و ۱۳۳ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز