رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی:

۳۵۰۰ کیلوگرم زغال تاغ در میامی کشف شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۰:۵۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶۹
۳۵۰۰ کیلوگرم زغال تاغ در میامی کشف شد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت : سه هزارو ۶۹۰ کیلوگرم زغال و چوب تاغ از متخلفان عرصه‌های طبیعی این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمدعلی رضایی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۹۰ کیلوگرم زغال و ۱۶۰۰ کیلو چوب تاغ با همکاری نیروی انتظامی شهرستان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ماموران حفاظتی شهرستان به منظور حراست از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی مشغول گشت و شناسایی متخلفان و متجاوزان به منابع ملی هستند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: متخلفان به صورت سازمان یافته و بیشتر با کامیونت و نیسان چوب تاغ را حمل می کنند.

رضایی تصریح کرد: برخی متخلفان با برداشتن صندلی های خودرو های سواری اقدام به قاچاق تاغ می کنند که ۲ فقره در کالپوش کشف شده است.

وی قاچاق زغال را از مهمترین مشکلات زیست محیطی دانست، و تصریح کرد : قاچاق زغال یکی از معضلات منابع طبیعی است که موجب تخریب جنگل ها و مراتع می شود.

رضایی گفت: همیاران طبیعت، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و تجاوز در عرصه های طبیعی شامل تهیه و حمل زغال، با شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

 درختچه تاغ علاوه بر مصرف کم آب، مقاومت به خشکی و شوری در تثبیت بیابان‌ها ، جلوگیری از شن‌های روان و کاهش ریزگردها نقش ارزنده‌ای دارد.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۹۳۱هزار هکتار است.

شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی وکالپوش با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز