آغاز تعویض پلاک اینترنتی خودروها در استان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۱:۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۹۴۰۹
آغاز تعویض پلاک اینترنتی خودروها در استان
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک خودروها در مشهد از امروز ۲۶ شهریور ماه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح نوبت‌دهی اینترنتی خدمات شماره‌گذاری خودرو با توجه به ضرورت اجرایی آن، لزوم کاستن ازدحام در شرایط شیوه ویروس همه‌گیر کرونا، رعایت پروتکلهای بهداشتی و وضعیت قرمز خراسان رضوی در این مراکز اجرایی شد.

وی ادامه داد: بر این اساس از روز شنبه آتی ٢٩ شهریور ماه جاری ارائه خدمات پلاک خودرو فقط با نوبت‌دهی اینترنتی انجام می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی "کاهش مراجعات حضوری، پرهیز از ازدحام مردم، مدیریت مراجعات به مرکز تعویض پلاک و حذف زمان انتظار برای متقاضیان در صف تعویض پلاک خودرو" را از مزایای این طرح ذکر و بیان کرد: با اجرای نوبت‌دهی اینترنتی، خدمات شماره‌گذاری خودرو در صورت تکمیل بودن مدارک ظرف کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد.

وی گفت: در این چارچوب ۱۱ خدمت نظیر نقل و انتقال مالکیت، احراز محل سکونت، صدور سند سبز المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی خودرو و صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی در سامانه انجام می‌شود.

سرهنگ دهنوی افزود: مالکان خودروهای سواری شخصی و عمومی، وانت شخصی و عمومی، موتورسیکلت، خودروهای سنگین و ماشینهای کشاورزی در قالب طرح نوبت‌دهی اینترنتی شماره‌گذاری خودرو خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: هر دو مرکز تعویض پلاک فعال در مشهد در سامانه" نوبت‌دهی تعویض پلاک" از امروز بارگزاری شده‌اند. ارائه خدمت به خودروهای سواری و موتورسیکلت فقط در مرکز شماره ١ واقع در بلوار ساجدی مشهد صورت می‌گیرد اما در مرکز شماره ٢ واقع در رباط طرق به مالکان همه انواع وسایل نقلیه خدمات ارائه می‌شود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی بر نوبت‌دهی اینترنتی برای همه خدمات مراکز تعویض پلاک خودرو تاکید و بیان کرد: بر این اساس هر فرد حقیقی و هر کد ملی در هر روز فقط یک نوبت دریافت می‌کند و بیشتر از آن امکانپذیر نیست.

وی زمان ارائه خدمات پلاک خودرور را ساعات ٧ تا ١٤ اعلام و بیان کرد: همچنین حضور مراجعان بر اساس نوبت در ساعت و تاریخ مشخص شده الزامی است. در صورت عدم حضور در ساعت مقرر، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سرهنگ دهنوی گفت: روزانه در مرکز تعویض پلاک شماره ١ مشهد به حدود ٨٠٠ دستگاه خودرو و در مرکز ٢ به حدود ٥٠٠ دستگاه خودرو خدمترسانی می‌شود.

وی همچنین بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی تاکید و بیان کرد: از ورود افراد بدون ماسک صورت در مراکز تعویض پلاک ممانعت به عمل می‌آید.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: شهروندان مشهدی در صورت هرگونه ابهام می‌توانند بطور ۲۴ ساعته از طریق تماس با شماره تلفن ٣٧٦٧٠٤١٦ نسبت به رفع ابهام و دریافت پاسخ اقدام کنند.

 

نظر شما