آخرین و جدیدترین آمار از روند صعودی ابتلا به کرونا در کاشان تا ۲۶ شهریور ۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۵:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۹۵۸۴
آخرین و جدیدترین آمار از روند صعودی ابتلا به کرونا در کاشان تا ۲۶ شهریور ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از مبتلا شدن 20 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کاشان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید علیرضا مروجی گفت:طی24 ساعت گذشته تعداد 20 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شدند که یک نفر اهل آران و بیدگل، یک نفر اهل محلات و 18 نفر اهل کاشان هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع 126 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در منطقه کاشان بستری هستند که 29 نفر از آن‌ها در بخش‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته نیز یک مورد فوتی که مردی 68 ساله بوده، در کاشان رخ داده است.

سید علیرضا مروجی اظهار داشت: تاکنون سه هزار و 929 بیمار مبتلا به کووید 19 با بهبودی کامل  از مراکز درمانی منطقه کاشان مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: همچنین تاکنون 59 هزار و 511 نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند.

 سیما سادات لاری نیز بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه اعلام آمار روزانه کرونا، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کاشان پرداخت و افزود: کاشان در اسفند ۹۸ قبل شاهد خیز شدید در موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا بود. از فروردین ۹۹ نمودار موارد ابتلا و بستری در این شهرستان روند نزولی پیش گرفت که این روند تا اواخر اردیبهشت ادامه پیدا کرد و در ۱۵ روز ابتدایی خرداد به یک پایداری نسبی رسید، اما متاسفانه از نیمه خرداد مجددا شاهد یک روند صعودی در موارد ابتلا ‌و بستری روزانه در سطح این شهرستان هستیم که این روند با اندکی افت و خیز همچنان در حال امتداد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی کاشان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹ بیمار به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی حضور دارند.

لاری درباره میزان استفاده از ماسک در کاشان، گفت: میران استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان ۶۵ درصد و میزان استفاده در وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری ۸۵ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات ۸۵ درصد و میزان استفاده توسط شاغلین اصناف و مراکز صنعتی به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد گزارش شده است.

وی درباره بازرسی‌های صورت گرفته نیز افزود: تاکنون بیش از ۳۴ هزار بازدید از اصناف، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی توسط پرسنل بهداشتی صورت گرفته است که از این بین، تعداد ۲۵۶ واحد به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به دستگاه قضایی معرفی و تعداد ۹۹ واحد متخلف پلمب شدند.

لاری ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاشان در ادارات و مراکز دولتی و پایین ترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و مراکز پیشخوان دولت گزارش شده است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی از ماسک شاهد خروج این شهرستان از وضعیت هشدار بیماری طی هفته‌های آتی باشیم. هرگونه سهل‌انگاری و عادی انگاری شرایط زمینه را برای خیز مجدد بیماری به همراه خواهد داشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز