معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

گردش ویروس کرونا در مدارس کردستان/پیک سوم کرونا شدید تر و مرگبار تر خواهد بود

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۵:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۹۹۴۱
گردش ویروس کرونا در مدارس کردستان/پیک سوم کرونا شدید تر و مرگبار تر خواهد بود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه گردش ویروس در جامعه بسیار شدید شده است و در اکثر شهرستانهای استان کردستان علایمی از گردش بالای ویروس در پایگاههای دیده ور کووید۱۹ مشاهده می‌شود که این مسئله باعث پیک مجدد بیماری و برگشت مرگ و میر خواهد شد و این پیک می تواند شدیدتر و مرگبارتر از پیک خرداد و تیر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، ابراهیم قادری با بیان اینکه گردش ویروس در جامعه به مدارس نیز سرایت کرده و سیکل تشدید بیماری را بوجود خواهد آورد که باعث مرگ و میر بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: شهرستان‌های بیجار، سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران جزو شهرستان‌های به شدت در معرض خطر هستند و خطر در سایر شهرستان‌ها نیز در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز زمان طلایی کنترل این پیک به اتمام نرسیده است و با افزایش استفاده از ماسک، رعایت شدید فاصله فیزیکی و عدم برگزاری دورهمی ها و مهمانی‌ها و سایر تجمعات در فضاهای بسته، مراجعه بیماران با علایم متوسط و شدید به پزشک و ایزوله و قرنطینه کردن همه بیماران و افراد در تماس و مشکوک می‌تواند نجاتبخش استان باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: درصورتی که سریعا رفتارهای بهداشتی تقویت نگردد، آثار این بی توجهی جیران ناپذیر خواهد بود.

قادری یادآور شد: هنوز دانش‌آموز یا معلم مبتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی نشده ولی این اتفاق در هفته آینده دور از انتظار نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز