مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دو و میدانی:

دو ومیدانی زیربنا و مادر تمام رشته های ورزشی است

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۴:۳۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۹۹۹۰
دو ومیدانی زیربنا و مادر تمام رشته های ورزشی است
مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دو و میدانی : دو ومیدانی زیربنا و مادر تمام رشته های ورزشی است.

به گزارش برنا، مجمع هیات دو ومیدانی استان اردبیل با حضور مهدی مبینی سرپرست ، بهرام آقاخانی نایب رئیس فدراسیون دو ومیدانی، سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل و اعضای مجمع هیات دو ومیدانی برگزار شد.

مهدی مبینی،سرپرست فدراسیون دو و میدانی در مجمع انتخاباتی هیئت دو ومیدانی استان اردبیل گفت: دو و میدانی یک رشته ۲۴ ماده ای و دیر بازده بوده و زیر بنا و مادر تمام رشته های ورزشی است که اگر راه خودش را پیدا کند می تواند به پیشرفت ۷۰ درصد رشته های ورزشی دیگرهم کمک کند .
او افزود: این رشته ورزشی، ۱۲۵ مدال رسمی در المپیک دارد و قطعا این ظرفیت بزرگی برای ورزشکاران است که بتوانند برای قهرمانی در ماده های مختلف فعالیت کنند.
سرپرست فدراسیون دو و میدانی عنوان کرد: ما توانستیم لیگ مرحله اول و جایزه بزرگ را با مجوز های لازم برگزار کنیم و به دنبال برگزاری لیگ جوانان و نوجوانان نیز هستیم .
مبینی هیات ها را بازوان فدراسیون عنوان کرد و افزود: باشگاه ها هم به عنوان بازوی دیگر می توانند در پرورش ورزشکاران و قهرمانان در کنار فدراسیون باشند و ما را یاری رسانند.

او اضافه کرد: یک ورزشکار باید مسیر ۶ ساله را برای قهرمانی آسیا و مسیر ۱۰ ساله را برای قهرمانی جهان و المپیک طی کند و ورزشکار دو و میدانی کار باید برای این دستیابی به این مهم برنامه ویژه ای داشته باشد و برای رسیدن به قهرمانی یک تیم نیز بصورت قوی و منسجم در کنار هم باشند.

او با اشاره به اینکه اردبیل از پتانسیل بالایی در رشته دوومیدانی بر خوردار است، تصریح کرد:

باید توجه ویژه ای به این رشته در استان شود و مسئولین استان باید به دنبال استعداد های این رشته باشیم که اموزش و پرورش جایگاه ویژه ای در امر استعداد یابی دارد.

در ادامه این جلسه، سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: رشته دو و میدانی رشته ای با پتانسیل بالا در استان اردبیل است که نیاز است بصورت ویژه ای به آن پرداخت شده و در تمامی شهرستانها برای فعال و پویا بودن این رشته تلاش کرد.
او افزود: برنامه اداره کل ورزش و جوانان برای این رشته ورزشی ایجاد زیر ساخت های لازم است که سالن سر پوشیده دو و میدانی استان یکی از این زیر ساخت ها است که با عنایت استاندار و نمایندگاه استان اردبیل روزهای پایانی جهت افتتاح را پشت سر می گذارد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: ما باید از این زیر ساخت بین المللی به نحو احسن استفاده کنیم و قهرمانان ما نیز از این ظرفیت موجود به نحو احسن بهره گیرند.
انوشیروانی با اشاره به اینکه از تمام قهرمانان ورزشی استان به طور مستقیم حمایت خواهد شد،عنوان کرد: نیاز است که اداره کل ورزش و جوانان پشتوانه ای قوی برای ورزشکاران باشد.
او اضافه کرد: برای توسعه رشته دو و میدانی در استان باید قدم های محکم و استواری برداریم و برای این کار باید یک هم افزایی از طرف ورزشکاران، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی این رشته در استان اردبیل ایجاد شود.

در پایان سرپرست فدراسیون از سالن سرپوشیده دو و میدانی مجموعه ورزشی علی دایی بازدید کرد و گفت با افتتاح این سالن ظرفیت بزرگی برای ورزش دو و میدانی استان اردبیل در پرورش استعدادها و قهرمان پروری ایجاد خواهد شد.

مبینی افزود با توجه به زیرساخت مناسب این سالن امیدواریم شاهد برگزاری مسابقات کشور منطقه ای و بین المللی باشیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز