مدیرکل محیط زیست لرستان:

فعالیت ۱۸ پاسگاه محیط بانی در لرستان / احداث ۱۱ پاسگاه محیط بانی

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۱:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۰۳۵۹
فعالیت ۱۸ پاسگاه محیط بانی  در لرستان  / احداث ۱۱ پاسگاه محیط بانی
مهرداد فتحی بیرانوندگفت : به منظور حفاظت بیشتر از محیط زیست و دغدغه مندیهایی که در این خصوص داشتیم ۱۱ پاسگاه محیط بانی در استان احداث کردیم.

به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان؛  فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان به همراه نبی اله حسنوند مدیرروابط عمومی محیط زیست استان و امین ساکی مشاور رسانه‌ای مدیرکل با حضور در خانه مطبوعات با اعضای هیئت مدیره دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار اعضای هیئت مدیره هر کدام به طور جداگانه سوالات،نظرات و پیشنهادات خود را از جمله پیگیری پرداخت  مطالبات خبرنگاران استان ، تاکید بر تعامل بیشتر با اصحاب رسانه ،مشکل اراضی کشت و صنعت ،بحث باغ وحش خرم آباد ، پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه محیط زیست ، سمن‌ها، ثبت جهانی دریاچه گهر و دیگر آثار ،موزه محیط زیست و غیره... مطرح کردند

در ادامه مدیرکل محیط زیست اظهار کرد: هیئت مدیره خانه مطبوعات در یک پروسه قانونی به عنوان نماینده مطبوعات و رسانه های استان انتخاب شدند وما به عنوان مدیر وظیفه خود می‌دانیم پاسخگوی خبرنگاران عزیز و اعضای خانه  مطبوعات هم در خصوص پیگیری مطالبات خبرنگاران و هم در خصوص مطالبات عموم مردم باشیم.

فتحی بیرانوند افزود: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی که به صراحت اعلام می‌کند محیط زیست یک وظیفه عمومی هم برای نسل حاضر و هم برای نسل‌های بعدی می باشد، محیط زیست یعنی محیط زندگی و در زندگی هم همه مردم به نسبت مساوی از آن بهره می‌برند.

او ادامه داد: از دوستان رسانه انتظار داریم در بحث فرهنگ سازی و انتقال دغدغه‌های محیط زیستی  کمک نمایند، تا رفتار مردم در مورد مسائل محیط زیستی تغییر یابد و مشکلات در این حوزه نیز کاهش یابد.

مدیرکل محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد: استان در حوزه تنوع زیستی در کشور سرآمد می باشد به طوری که به خاطر شرایط خاص توپوگرافی منطقه ، گونه‌های گیاهی و جانوری خاص ، ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان می باشد که این موضوع بسیار کم نظیر است.

فتحی بیرانوند به عملکرد محیط زیست اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگ سازی تغییرات کاملاً مشهود می‌باشد و در حوزه گونه‌های جانوری خوشبختانه احیا شده است که این نشان می‌دهد مجموعه عملکرد مردم ، مسئولین، همیاران محیط زیست ، ایجاد پاسگاه حمایت غذایی و غیره.. که برآیند آن خوشبختانه حداقل در مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان  احیا شده و رو به رشد می باشد، وبرای ایده آل شدن نیاز به تلاش های بیشتری دارد.

مدیرکل محیط زیست استان ادامه داد:  به منظور حفاظت بیشتر از محیط زیست و دغدغه مندیهایی که در این خصوص داشتیم ۱۱ پاسگاه محیط بانی در استان احداث کردیم و در حال ۱۸ پاسگاه محیط بانی در سطح استان در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند .

او  همچنین در خصوص پرداخت مطالبات خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان از نظر مالی ، با مدرک و سند پرداختی محیط زیست استان نسبت به برخی از دستگاه‌ها  که اعتبار بیشتری دارند، بیشتر بوده است ، و از اصحاب رسانه عذرخواهی می‌کنیم بابت عدم پرداخت مطالبات ، با تلاش های صورت گرفته بخشی از مطالبات اصحاب رسانه در روزهای آینده از محل اعتبارات جاری پرداخت می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز