رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد:

احتمال افزایش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد ابتلا به کرونا در هفته جاری

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۴:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۰۵۸۵
احتمال افزایش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد ابتلا به کرونا در هفته جاری
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش موارد بستری در بیمارستان و موارد مثبت ابتلا به کرونا را طی این هفته نسبت به هفته گذشته داریم، بیان کرد: دوست داریم روند بیماری در استان کاهشی شود و حفظ وضعیت موجود برای ما خیلی اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز ۲۹ شهریورماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در استان کرمان تقریبا ثابت است و نسبت به خیلی از استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری داریم.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل موفقیت در این راه، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات است، ضمن اینکه استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها اهمیت دارد تصریح کرد: اگر در مجموعه آموزشی موردی از بیماری رخ دهد، به خانه‌ها و جامعه گسترش می‌یابد و امیدواریم همچنان موارد بهداشتی سختگیرانه باشد و حتی‌المقدور آموزش‌ها به شکل مجازی باشد و از مسئولین استانی می خواهیم تاکید بر حضور دانش آموزان در مدرسه نداشته باشند.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش موارد بستری در بیمارستان و موارد مثبت ابتلا به کرونا را طی این هفته نسبت به هفته گذشته داریم، بیان کرد: دوست داریم روند بیماری در استان کاهشی شود و حفظ وضعیت موجود برای ما خیلی اهمیت دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: وضعیت ماسک در سطح استان و مراکز توزیع خیلی بهتر از قبل شده و ماسک در دسترس مردم نسبت به قبل بیشتر است.

وی با اشاره به لزوم برخورد با متخلفان و گرانفروشان افزود: متقاضی تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کرمان داریم و بحث استاندارد و کیفیت تولید مهم است و سازمان غذا و دارو باید نظارت کند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: سوءاستفاده هایی در ابتدای کار در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده صورت گرفته بود که اگر در حال حاضر استانداردهای فنی و بهداشتی رعایت شود، روند کار را تسهیل می کنیم و با متقضایان همکاری داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه دیگر رنگ بندی وضعیت کرونا نداریم، عنوان کرد: باید کلمه را تغییر داده و در بیان وضعیت شیوع بیماری از کلماتی مانند هشدار، در معرض خطر و ... اعلام کنیم.

وی اظهار کرد: به دلیل مسافرت تعداد زیادی از مردم به بندرعباس در تعطیلات روزهای گذشته، روند بیماری در این استان مجددا صعودی شده که در مجاورت استان ماست و باید رعایت و مراقبت کنیم.

رشیدی نژاد درباره زمان توزیع واکسن آنفلوانزا گفت: واکسن باید توسط مرکز کشور وارد و سهمیه استان داده شود تا ما در اختیار مردم قرار بدهیم که هنوز واکسن وارد کشور نشده است.

وی درباره کمبود برخی از داروها تصریح کرد: در برخی داروها ممکن است به طور موقتی و فصلی کمبودهایی به وجود بیاید که کشوری است و مربوط به تامین منابع، مواد اولیه، کاهش انبارهای داروئی و ... است و همچنین این شرایط متاثر از تحریم هاست

 

نظر شما