استاندار یزد:

تعاونی‌ها و سمن‌ها باید از مشارکت و همراهی یکدیگر استفاده کنند

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۴:۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۰۶۶۱
استاندار یزد با اشاره به اینکه مشارکت کلید واژه مشترک بین تعاونی‌ها و سمن‌ها است، گفت: باید از ظرفیت خوب سمن‌ها در تعاونی‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد صبح امروز در نشست ستاد استانی ساماندهی امور جوانان با اشاره به گزارش فعالیت حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در طی سال‌های اخیر یزد در شاخص‌های مرتبط با این حوزه در سطح کشور در رتبه برتر قرار داشته که باید از همه همکاران اداره کل ورزش و جوانان استان تقدیر و تشکر کنم.

طالبی همچنین افزود: البته در مجموع این اقدامات نباید از تلاش و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و همکاری برخی دستگاه‌های دولتی غافل شد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه با محوریت "بررسی بی‌تفاوتی در جامعه" اظهار داشت: مسئله  مشارکت جوانان و حضور آن‌ها در امور اجتماعی از استوانه‌های فکری و ارزش‌هایی هستند که  باعث ایجاد انسجام در بدنه جامعه می‌شوند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: در مقاطع مختلف  تاریخی تبعات و آثار بی‌تفاوتی اجتماعی و هشدارهای رهبران را هم در برابر این پدیده اجتماعی دیده‌ایم.

طالبی افزود: من در دهه 70 و در مقطع تحصیلی دانشگاهی مشاهده کردم جامعه و دانشگاه به چه اندازه در مباحث اجتماعی و سیاسی بی‌تفاوت است که البته در همان زمان بود که مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه باید سیاسی شود.

وی ادامه داد: این جمله بدان معنا است که ایشان از وضعیت حاکم بر دانشگاه و بی‌تفاوتی بین دانشجویان اعتراض داشتند و البته نتیجه آن شکل‌گیری یکسری فعالیت‌ها و ایجاد تشکل‌های مختلف بود و باز شدن فضای سیاسی دانشگاه‌ها شاهد تاثیرگذاری دانشجو ها و جوانان در جامعه بودیم.

استاندار یزد تصریح کرد: اگر امروزه نسبت به چیزهایی که ممکن است در بین جوانان و دانشجویان اتفاق افتد بی‌تفاوت باشیم ، نمی‌توانیم انسجام بخشی اجتماعی را که اکنون و در این شرایط به آن نیاز داریم برسیم‌.

استاندار یزد همچنین در پاسخ به گلایه "بهنام خواجه امینیان"رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد از عدم ارتباط برخی فرمانداری‌‍‌ها و مدیران کل دستگاه‌ها با مجموعه سمن‌های استان تاکید کرد: سمن‌هایی که نیازمند تعامل با دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها هستند، می‌توانند مراجعه کنند، دستگاه‌ها موظف هستند که این تعامل را برقرار کنند، اگر دستگاه دولتی یا فرمانداری همکاری نمی‌کند اطلاع داده شود، ما از سمن‌های جوانان و تشکل‌هایی که ایده و برنامه خاصی دارند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در استان بستر خوبی برای فعالیت اقتصادی جوانان است تصریح کرد: کلید واژه مشترکی در تعاونی‌ها و سمن‌ها وجود دارد و آن کلید واژه مشارکت است، هر چه قدر در این حوزه‌ها توجه و کار شود بر دیگری موثر است.

استاندار یزد اظهار داشت: یکی از تنگناها و ضعف‌ها در بخش تعاون نداشتن روحیه کار جمعی است، در حالی که تعاونی‌ها با مشارکت مردم شکل گرفته اما بعد چون از روحیه جمعی برخوردار نبودند فعالیت موفق نداشتند، با این نگاه اگر از جوانان سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم بستر مناسبی برای شکل‌گیری تعاونی‌های خوب در استان می‌شود.

طالبی عنوان کرد: این یک ظرفیت خوبی است و می‌توان تا حدودی از آن استفاده کرد، اگر از ظرفیت خوبی که تاکنون سمن‌ها داشتند در تعاون استفاده شود یا تعاونی‌هایی که می‌توانند زمینه فعالیت اجتماعی افراد. را مهیا کنند، در بین مجموعه‌های مختلف هستند بخش‌هایی که فعالیت اجتماعی و خیریه را ایجاد می‌کنند و در جامعه فاعلیت فرهنگی دارند.

وی گفت: اگر بین اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیوند عمیقی ایجاد شود، می‌توان نتیجه و ثمره آن را در فعالیت بیشتر تعاونی‌ها مشاهده کرد، همچنین فعالیت‌هایی را که جوانان را به فعالیت‌های اجتماعی بیشتر ترغیب کند تقویت کنیم تا وقتی جوانان در عرصه اجتماعی حضور پیدا می‌کند بداند که همه نیاز‌هایشان پاسخ داده می‌شود.

گفتنی‌ست در پایان این جلسه از استاندار یزد به پاس کسب رتبه شاخص برتر کشور در اهتمام به امور جوانان در سال 98 و همراهی و حمایت از مجمع سمن‌های جوانان استان، توسط بهنام خواجه امینیان رئیس مجمع سمن‌های جوانان استان به نمایندگی از سمن‌های استان تقدیر بعمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز