مدیرکل پزشکی قانونی لرستان خبرداد :

صدور ۵۷ مجوز برای سقط جنین در لرستان

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۴:۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۰۶۹۷
حمیدرضا نظیفی گفت: در پنج ماه نخست امسال 89 پرونده برای سقط درمانی در پزشکی قانونی استان تشکیل و در نهایت منجر به صدور 57 مجوز برای سقط شده است.

گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ نظیفی در گفت وگو با رسانه ها ،اظهار کرد:  بر اساس آمار موجود در پنج ماهه نخست امسال 89 پرونده برای سقط درمانی در پزشکی قانونی استان تشکیل و در نهایت منجر به صدور 57 مجوز برای سقط شده است ؛ از این تعداد 26 مورد عدم مجوز صدور و 6 مورد هم عدم پیگیری ثبت شده است.

او با بیان اینکه  تعداد مجوز سقط جنین در پنج ماهه سال گذشته 76 مورد بوده است، افزود: آمار صدور مجوز سقط جنین در پنج ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 25 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تصریح کرد: در پنج ماهه سال گذشته 90 پرونده برای سقط درمانی تشکیل شده بود که از این تعداد، 76 مورد واجدالشرایط بوده و مجوز برای آن‌ها صادر گردیده است . 6 مورد عدم صدور و 8 مورد عدم پیگیری ثبت شده است.

سقط جنین تنها قبل از چهار ماهگی انجام می شود

 نظیفی با تاکید بر لزوم مراجعه به موقع افراد برای تقاضای صدور مجوز سقط درمانی گفت: پزشکان باید در اولین فرصت ممکن سلامت جنین را برررسی کنند زیرا در صورت تأخیر در تشخیص، حتی در مواردی که اندیکاسیون سقط درمانی وجود داشته باشد، با گذشت مدت زمان مجاز (چهار ماهگی)، امکان صدور مجوز سقط درمانی وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: در مواردی که یک پزشک وجود نقص جدی در جنین را تشخیص بدهد و یا اندیکاسیون های جنینی و سقط محرز باشد، باید در چهار ماهگی یا پیش از آن فرد را به مراکز پزشکی قانونی معرفی کند تا پس از بررسی های لازم مجوز سقط درمانی صادر شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان یادآور شد: مجوز سقط جنین درمانی در صورت وجود نقص در جنین، بیماری مادر و در مواردی نادر هر دوی این مشکلات صادر می شود.

مدارک لازم و مراحل صدور مجوز

او بیان کرد: متقاضیان سقط درمانی تا پیش از چهار ماهگی می توانند با ارایه کارت هویتی معتبر ، معرفی نامه از پزشک متخصص معالج به همراه سونوگرافی معتبر و پرداخت تعرفه تعیین شده به مراکز پزشکی قانونی مراجعه و نسبت به دریافت مجوز سقط اقدام کنند البته فقط حضور زوجه در این معاینه الزامی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز