افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی در ۳۰ شهریور ۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۰:۴۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۱۰۶۰
افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی در ۳۰ شهریور ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جلسه اضطراری بررسی وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان که در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان تشکیل شد، گفت: آذربایجان غربی طی ۴ هفته اخیر دارای وضعیت باثباتی در تعداد افراد بستری و فوتی داشت اما در روزهای گذشته این روند با سرعت در حال افزایش است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده با اعلام هشدار جدی درباره تعداد افراد بستری در استان افزود: روند افراد بستری در بیمارستان های استان فزاینده است. این در حالی است ‌که بیشترین تعداد بستری در روزهای گذشته در شهرستان ارومیه می باشد.

وی درباره تغییر کانون های بیماری در استان بیان کرد: کانون افزایش تعداد افراد بستری و فوتی در استان تغییر میکند به طوری که شهرستان های خوی، بوکان و مهاباد در زمان های مختلف  بالاترین تعداد افراد بستری وفوتی را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره بدحالی بیماران افزود: براساس بررسی های انجام یافته، افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند بدحال تر هستند.

دکتر آقازاده درباره کاهش حساسیت عمومی نسبت به کووید۱۹ گفت: حساسیت مردم و مسئولین نسبت به کووید۱۹ کاهش یافته است و همین موضوع موجب افزایش تعداد مبتلایان می شود.

به گفته آقازاده، میزان استفاده از ماسک به ۲۰ درصد در استان کاهش یافته است.

وی درباره تکمیل ظرفیت بیمارستان ها افزود: با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در استان، ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل شدن است. در شهرستان ارومیه نیز ظرفیت بیمارستان های طالقانی، مطهری، امام خمینی(ره) و امام رضا (ع) در حال تکمیل شدن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره افزایش بیماران بستری در ارومیه گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بیماران بستری استان در شهرستان ارومیه می باشد.

حسنی درباره روند افزایشی تعداد بستری های استان افزود: مجموع بستری های استان از ۱۹ شهریور ماه سیر صعودی را طی میکند به طوری که آمار بستری های استان که در تاریخ ۲۰ شهریور ۸۴ بستری بود در تاریخ ۲۸ شهریور به ۱۰۶ بستری رسیده است و این تعداد در حال افزایش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز