استاندار قزوین:

مفاخر ادبی سفیران فرهنگی جامعه هستند

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۱:۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸۷
مفاخر ادبی سفیران فرهنگی جامعه هستند
استاندار قزوین با بیان اینکه مفاخر ادبی بزرگترین سفیران فرهنگی جامعه هستند، بر ضرورت تلاش برای حل مشکلات آنان تاکید کرد. ‍ ‍

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در دیدار جمعی از شاعران و نویسندگان قزوینی به مناسبت بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، بیان داشت: برای ساختن کشور در مرحله نخست باید به سراغ فرهنگ رفت و به همین خاطر است که در دنیا وقتی برنامه توسعه‌ای نوشته می‌شود نخستین بحث، تامین زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی است.

استاندار قزوین گفت: اگر جامعه می‌خواهد به تعالی برسد باید انسان را که مهمترین عامل توسعه است به کمال برساند.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه توانستیم در برخی از مقاطع از آسیب‌های دشمنان به درستی استفاده کنیم که دفاع مقدس شاهد بزرگی بر این مدعا است اما به نظر می‌رسد در داخل ساختارهای اداری، نهادها و دستگاه‌های خود به خوبی نتوانستیم ارزش‌ها و مباحث فرهنگی را نهادینه کنیم.

جمالی پور با بیان اینکه به بعد فرهنگی انقلاب توجه اساسی نشده است تاکید کرد: علیرغم دغدغه جدی مقام معظم رهبری بر حوزه فرهنگ که به طور مشخص در همه سخنان ایشان در یک دهه اخیر وجود داشته است مسئولان به اندازه کافی نتوانستند بر این مساله تمرکز کنند.

جمالی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر از جمله ذخایر و سرمایه‌های معنوی کشور هستند، افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار است و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند همواره منشا اثر بوده و هستند.

وی اظهار داشت: گاهی عملکرد ما باعث می‌شود بسیاری از حرکات فرهنگی بزرگ کشور اثرگذاری مناسب را نداشته باشد که این خلا نشان دهنده ضرورت تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های اجرایی است.

این مسئول اضافه کرد: تلاش ما در استان این است که توجه به پیوست فرهنگی در پروژه‌ها یک اولویت باشد.

جمالی پور ادامه داد: اگر زبان و فرهنگ و ادبیات ما ماندگار شده به این دلیل است که هیچ وقت و در هیچ دولتی زبان و ادبیات خود را وابسته به حاکمیت نمی‌دانست اما همچنان معتقدیم که دولت موظف به حمایت است.

وی افزود: اعتقاد ما این است که اگر زبان و ادبیات ما در تاریخ ماندگار شد به دلیل استقلال صاحبان آن است و قطعا این نگرش می‌تواند رشد این حوزه را چندین و چند برابر کند.

این مسئول تصریح کرد: حضور اهالی فرهنگ در استان قزوین به عنوان مشاوران دلسوز ضروری است و قطعا از نقد سازنده این افراد استقبال می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه مفاخر ادبی بزرگترین سفیران فرهنگی جامعه هستند، بر ضرورت تلاش برای حل مشکلات آنان تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز