معاون سیاسی استاندار تاکید کرد:

نظارت بر فعالیت مدارس افزایش می یابد

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۴:۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۱۲۱۷
نظارت بر فعالیت مدارس افزایش می یابد
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: برقراری کلاس‌های خصوصی می‌تواند فعالیت معلمان در سامانه شاد را محدود کند که از این رو نیاز است آموزش و پرورش نظارت خود را در این خصوص افزایش دهد.

به گزارش برنا، بهروز ندایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برخی از اولیاء اقدام به برقراری کلاس خصوصی برای فرزندان خود کرده‌اند که این موضوع می‌تواند وقت معلمان را در زمان عصر پر کرده و فعالیت در سامانه شاد را محدود کند که از این رو نیاز است آموزش و پرورش نظارت خود را درباره این موضوع افزایش دهد.

وی افزود: برنامه آموزشی اعلام شده از سوی آموزش و پرورش استان قابل تقدیر بوده و ضروری است تمام مدارس به شکل حضوری، هرچند به شکل محدود دایر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل به گزارش‌ها و بازدیدهای دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و یاد آور شد: گزارش و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مدارس استان مطلوب است.

وی گفت: مسؤولان استان اردبیل آماده کمک به طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان هستند و امیدواریم این طرح آمار خود را درباره اضافه وزن دانش‌آموزان تا پایان مهر تکمیل کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل  آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در مرحله اول با ثبت اطلاعات مربوط به BMI دانش‌آموزان در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.

منصور صاحب به اهمیت اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: میزان قابل توجهی از علل مرگ و میر در کشور مرتبط با معضل چاقی و اضافه وزن است لذا اجرای این طرح در مدارس بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در طی این طرح کلیه دانش‌آموزان تحت غربالگری BMI قرار می‌گیرند و در نهایت اطلاعات مرتبط با قد و وزن دانش‌آموزان در سامانه ثبت می‌شود و در ادامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سایر برنامه‌ها در راستای پیشگیری و ارائه برنامه سبک زندگی سالم به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به نظارت حداکثری درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان الزامی شده و اکنون ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان و پرسنل مدارس استان از ماسک استفاده می‌کنند و همچنین سطوح مختلف در مدرسه‌ها به شکل مداوم ضدعفونی می‌شود و رعایت فاصله اجتماعی نیز در دستور کار مدیران مدارس قرار دارد.

وی گفت: اقدامات مدارس در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شکل مستمر از طریق اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی رصد می‌شود و مطابق آمار دانشگاه، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان ۸۴/۴ درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز