امروز رخ داد؛

استاندار یزد تقویت مشاغل خانگی را خواستار شد

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۴:۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۱۲۲۱
استاندار یزد تقویت مشاغل خانگی را خواستار شد
استاندار یزد گفت: تقویت مشاغل خانگی نقش مهمی در تولید و استغال پایدار استان دارد و برای گسترش آن مسوولان تمامی دستگاه‌های مرتبط باید اقدام جدی در این مورد انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: حمایت از مشاغل مختلف خانگی با همراهی دستگاه‌های اجرایی جزو برنامه‌های مهم دولت است و باید زمینه های رونق بیشتر آن فراهم شود.

وی با با قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در ابن بخش و با عنایت به توجه مسوولان به پشتیبانی از این نوع کسب و کارهای مناسب و توسعه روز افزون آن ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر از هرگونه موازی‌کاری در حل و فصل مشاغل خانگی خودداری کرد.

استاندار یزد اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که بعضا در خصوص وجود برخی موازی‌کاری‌ها در این حوزه مهم وجود دارد امیدواریم مرکزی برای سیاستگذاری و اتاق فکری تشکیل شود و برای تسریع در راه‌اندازی مشاغل خانگی و تقویت آن اقدام مناسب به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛ طالبی با اشاره به ضرورت شناسایی و معرفی بهترین زمینه‌های فعالیت مشاغل خانگی در روستاها و شهرهای ۱۰ شهرستان استان یزد تصریح کرد: صدور مجوز برای مشاغل خانگی باید بر اساس شرایط و ضرورت هر منطقه صادر شود که تحقق آن نتایج بهتری را به همراه دارد.

استاندار یزد یادآور شد: نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری در زمینه زیرساخت ها و بودجه موجود برای راه‌اندازی این مشاغل در استان احساس می‌شود باید متولیان امر در هر بخش وظایف قانونی خود را با هماهنگی به نحو مناسب و موثر انجام دهند.

طالبی با اشاره به حجم بالای تقاضای اشتغال از سوی بانوان گفت: مشاغل خانگی بستر مناسبی برای پاسخگویی به این نیاز است و در این ارتباط هر تلاشی که صورت می گیرد ضروری است و باید در تمامی مناطق بیش از گذشته برای تقویت آن اقدا صورت گیرد. 

استاندار یزد با اشاره به ضرورت جذب کامل سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی بیان کرد: فلسفه این طرح تحقق مهاجرت معکوس با ایجاد اشتغال منطبق با نیازهای جامعه روستایی و با اولویت مناطق کمتر برخوردار بوده و تسهیلات باید بر این مبنا ارائه شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز