سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

اولویت پرداخت کمک‌های تعاونی با کسب و کارهای خانگی است

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۴:۲۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۱۲۳۴
اولویت پرداخت کمک‌های تعاونی با کسب و کارهای خانگی است
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: اولویت پرداخت با کسب و کارهای خانگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛ "عماد تشکری" سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اینکه تاکنون متقاضیان سه هزار و ۳۶۳ طرح مشاغل خانگی در انتظار دریافت وام هستند گفته بود: علاوه بر مرکز استان ، شهرستان هایی که نیاز به صدور مجوز مشاغل پشتیبان دارد، اولویت پرداخت با کسب و کارهای خانگی است.

تشکری در این نشست سهمیه وام قرض الحسنه مشاغل خانگی استان فزود: از ۸۱ مجوز صادره ،۵۴ متقاضی به بانک معرفی شدند که از این تعداد به ۳۹ طرح وام پرداخت شد و ۱۸ طرح هنوز وامی دریافت نکرده است.

وی اظهار کرد: سال ۹۸ سهمیه اعتبار یزد در حوزه مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال بود که با همکاری بانک های توسعه تعاون و رفاه ،تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون ۱۰۰ درصد تسهیلات و بانک رفاه نیز ۸۷ درصد وام را جذب و پرداخت کرده است.

وی  با بیان اینکه امسال بودجه حوزه مشاغل خانگی استان ۴۲ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته هشت میلیارد ریال کاهش دارد، تصریح کرد: همانند سال گذشته هر یک از ۲ بانک یادشده با ۲۱ میلیارد ریال سهمیه تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می کنند.

در سال ۱۳۹۸ از سوی بانک‌های عامل ۴۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان مشاغل خانگی استان پرداخت شد که این مبلغ در اختیار متقاضیان ۳۰۷ طرح با اشتفالزایی  ۳۳۸ نفر قرار گرفت.

نظر شما