مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا مناسب نیست / هزینه درمان خانواده شهدا و ایثارگران رایگان است

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۵:۲۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۱۳۱۳
وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا مناسب نیست / هزینه درمان خانواده شهدا و ایثارگران رایگان است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با بیان اینکه وضعیت معیشتی خانواده های شهدا متوسط رو به پایین است گفت: امروز ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ ایثار نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سلیمان رستمیان در نشست مطبوعاتی صبح امروز یکشنبه که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران در شکل گیری، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند.

وی ادامه داد: اگر مجاهدت و ایثارگری‌های شهدا نبود اکنون انقلاب اسلامی وجود نداشت و جنگ  هرگز به دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چهار دهه گذشته نتوانستیم آنچه در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده را به درستی به مردم به ویژه نسل جوان انتقال دهیم.

رستمیان با بیان اینکه مهمترین اندیشه ما به عنوان پرچمدار تشیع در دنیا دفاع از مظلومان جهان است، توضیح داد:  برای تحقق این هدف  به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ ایثار نیاز داریم، گفت:  ایثارگری تنها به دوران جنگ خلاصه نمی‌شود ، به عنوان مثال امروز کادر بهداشت و درمان برای حفاظت از سلامت مردم جان خود را کف دست گذاشته اند و مجاهدانه در این عرصه به میدان آمده اند

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سالهای گذشته برای جمع‌آوری آثار شهدای دفاع مقدس گفت: از سال ۸۶ تا کنون  عنوان جمع‌آوری آثار شهدا در استان آغاز شده و در این راستا  وصیت‌نامه‌های شهدا به‌صورت دیجیتالی درآمده  و اصل آنها در سازمان مرکزی در «مخزن» شهدا نگه‌داری می‌شود.

رستمیان اضافه کرد: البته چندین جلد کتاب با محوریت خاطرات شهدا و وصیت نامه های آنها نیز تا کنون منتشر شده است.

وی ادامه داد: علاوه براین،  حدود ۴ هزار اثر فیزیکی و وسایل شخصی شهدا در جوار امامزاده محمد (ع) در حوزه‌ای نگه‌داری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  البرز در ادامه با اشاره به اینکه این تصور نادرست است که برخی فکر می کنند خانواده شهدا و ایثارگران بدون هیچ مشکل و در رفاه کامل زندگی می کنند، گفت: خانواده شهدا مانند بقیه مردم زندگی می‌کنند و وضعیت معیشتی آنها متوسط به پایین است.

رستمیان همچنین به وضعیت پرداخت هزینه های درمان و  تأمین داروهای ایثارگران توضیح داد: هر چند  به خاطر اعمال تحریم‌ها تامین برخی از داروهای این افراد سخت شده ولی در تلاشیم با ایثارگران استان با کمترین مشکل در این زمینه مواجه شوند.

وی گفت: هزینه درمان، همسر والدین و فرزندان تحت تکفل ایثارگران و شهدا کاملا رایگان است و بیمه تکمیلی تمامی این هزینه ها را متقبل می شود.

رستمیان با اشاره به دغدغه ایثارگران برای اشتغال فرزندان خود اضافه کرد:  طبق قانون باید ۲۵ درصد استخدام های ادارات و دستگاه های دولتی سهم ایثارگران،  فرزندان شهدا و ایثارگران باشد و در واحدهای بخش خصوصی هم برای ترغیب صاحبان کار برای به کارگیری این افراد حمایت هایی مثل معافیت مالیاتی، تسهیلات بانک و سایر بسته های حمایتی صورت می گیرد.

رستمیان اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰۰ نفر جویای کار در بخش خصوصی و ۴۵۰ فارغ التحصیل دانشگاه هم متقاضی ورود به ادارات دولتی استان هستند.

وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکل مسکن خانواده شهدا و ایثارگران توضیح داد: اقدامات لازم برای ساخت ۱۵۰۰واحد در جاده ملارد، ۶۰۰ واحد در شهر جدید هشتگرد و ۳ هزار واحد هم در سیاهکلان در حال انجام است که با تکمیل و بهره برداری از آنها بخشی از مشکل مسکن جامعه هدف برطرف می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز