دومین دوره جشنواره ملی استعدادهای برتر در ارومیه برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۲۰:۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۱۴۳۰
دومین دوره جشنواره ملی استعدادهای برتر در ارومیه برگزار می‌شود
دومین دوره جشنواره ملی استعدادهای برتر با هدف نمایش توانمندی و ظرفیت‌های جوانان در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در مورد برگزاری این جشنواره گفت: در راستای شناسایی و کشف استعدادهای استان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های مختلف در این استان وجود دارد، این جشنواره به همت موسسه مردم‌نهاد آروند برنا برگزار خواهدشد.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها بطور مستقیم و غیرمستقیم با تمام توان برای پیش‌برد اهداف این برنامه همکاری خواهندکرد و ما باید برای دیده شدن پتانسیل‌های استان و شکوفا شدن آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌هایی که در این راستا در استان و شهر ارومیه برگزار شود باید با این سازمان مردم نهاد هماهنگ شوند زیرا این موسسه پیشگام برنامه است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: در بازدید از آمفی‌تئاتر مجتمع تجاری تورک‌مال، صرفا بازدید از محل پردیس سینمای این مجتمع در برنامه بود بود و برنامه مدنظر آنها با عنوان "اورمیا صدا" مجوز ندارد و برای برگزاری نیاز به هماهنگی با جشنواره استعدادهای برتر دارند.

سعید محسن‌زاده دبیر و  رئیس هیئت اجرایی جشنواره گفت: یکی از معضلات مهم فرهنگی و هنری استان این بود که برخی از هنرمندان برای نمایش استعدادهای خود به کشورهای همسایه سفر می‌کردند و با این برنامه تلاش کردیم علاوه بر حفظ آنها ، از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: ثبت نام در این جشنواره رایگان است.

وی اظهارکرد: در جشنواره نخست که سال گذشته برگزار شد، ۹۸۳ نفر ثبت‌نام کرده و از این تعداد ۲۱۱ نفر برای مرحله اول انتخاب شدند و بعد از اجرا ۱۱۶ نفر راهی مرحله دوم و ۷۶ نفر راهی مرحله نیمه نهایی شدند و ۲۶ نفر در فینال حضور داشتند .

وی اضافه کرد: استعدادها باید در یکی از ۷ رشته بازیگری، تردستی، حرکات نمایشی ورزشی، استعدادهای عجیب ، استنداپ کمدی، خوانندگی ، نوازندگی  برنامه‌های خود را اجرا و در پایان در هر گروه یک نفر برگزیده و در مجموع یک نفر به عنوان برترین‌ها انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته شرکت‌کننده‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، یزد، تهران، فارس، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان و آذربایجان‌غربی حضور یافتند با این حال تفاوت جشنواره امسال برگزاری آن در ۷ شهر ارومیه، نقده، ماکو، مهاباد، میاندوآب، خوی و سلماس بصورت حضوری برگزار و برگزاری مرحله نهایی با حضور نفرات برتر در ارومیه و در فرهنگسرای جوان ارومیه  خواهدبود که فرهنگسرای جوان نیز تا کنون میزبانی شایسته و قابل تقدیری را از این جشنواره داشته است .

وی مهم‌ترین دستاورد جشنواره نخست را ورود ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان به بازار کار از طریق اجرای برنامه خود عنوان کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز