از جوانان و سربازان فعال در عرصه‌های علمی و پژوهشی تجلیل شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۵:۳۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۲۴۵۳
از جوانان و سربازان فعال در عرصه‌های علمی و پژوهشی تجلیل شد
به مناسبت دومین روز هفته دفاع مقدس، از جوانان و سربازان فعال در حوزه‌های مختلف از جمله علمی و پژوهشی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، در دومین روز هفته دفاع مقدس، آیین تجلیل از سربازان و جوانان فعال در حوزه های مختلف از جمله علمی و پژوهشی با حضور مقامات استانی و نظامی برگزار شد.

کیومرث پورایراندوست با اشاره به تلاش جوانان ایران اسلامی در دفاع از کیان خود و بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: شهدا حتی شهدای گمنام هیچ‌گاه از یادها نخواهندرفت و در دل‌ها ماندگارند.

وی ادامه داد: ما هر چه داریم از این دفاع مقدس داریم که با آن ثابت کردیم هیچ استکباری نمی‌تواند با ما مقابله کند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس، نقش‌آفرینی جوانان و نیروهای نظامی در برهه‌های مختلف شرایطی را رقم زده که هیچ قدرتی نمی‌تواند به ایران حرفی بزند و باید از تمام نیروهای نظامی از سپاه، ارتش، مرزبانی و نیروی انتظامی بخاطر این قدرت و صلابت قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنگ فرصتی بود برای شناسایی استعدادها و پتانسیل‌ها و زمانی آغاز شد که نهادهایی چون بسیج و سپاه شکل نگرفته بود و کشور آمادگی کاملی نداشت.

وی اضافه کرد: به برکت جوانان به عنوان بدنه پویای جامعه، کشور عزیزمان هر روز نسبت به گذشته در حال ارتقا و پیشرفت است.

وی افزود: پژوهش بسیار مهم است و باید از مقالات کاربردی برای رشد و توسعه کشور بهره برد.

سرهنگ جلیل وحیدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی هم با اشاره به ۴ شاخصه سرباز از دیدگاه امیرمومنان حضرت علی (ع) گفت: سربازان پناهگاه مردم، سربازان زینت زمامداران، سربازان عزت دین و سربازان راه و طریق امنیت هستند.

وی افزود: دیروز در دیدار رهبر معظم انقلاب به تراز رشد یافتنی جوانان در مکتب دفاع مقدس و بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کردند و باید از فرامین ایشان برای سربازان و جوانان بیش از پیش بهره جست.

نظر شما