لزوم حمایت از بخش خصوصی،

شاه ماهی بخش خصوصی و فرشته نجات شناسنامه فوتبال لرستان را حمایت کنیم

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۵:۴۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۲۴۶۳
شاه ماهی بخش خصوصی و فرشته نجات شناسنامه فوتبال لرستان را حمایت کنیم
گرچه مباحت مربوط به حضور بخش خصوصی در ورزش لرستان بیشتر حول محور ساخت و نگهداری اماکن ورزشی نظیر سالن‌ها، استخر‌ها و زمین‌های روباز ورزشی مطرح می‌شود اما در بخش حمایت بخش خصوصی از ورزش قهرمانی و اسپانسرینگ، در این سالها با توجه به همه مشکلات ریز و درشت جامعه شرایط به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست..

در حال حاضر گل سرسبد حامیان مالی ورزش قهرمانی لرستان ، دکتر مسعود عبدی جوان شایسته و خیر توانمند بخش خصوصی  است که با حمایت از شناسنامه فوتبال لرستان  خیبر در لیگ دسته دوم فوتبال ایران وتلاش برای باشگاه داری آبرومندانه و ایجاد کمپ اختصاصی برای فوتبال و سایر رشته های ورزشی   به معنای واقعی به فوتبال  و ورزش استان پرستیژ و شکل و شمایل خاص و قابل توجه ی داده ودر حقیقت یاریگر و بازوی توانمندی برای اداره کل ورزش و جوانان استان   بوده ودر مقیاس کوچک‌تر بخشی از بارسنگین باشگاهداری در سطح قهرمانی  را از  دوش ورزش نحیف و شکنده لرستان به بهترین شکل ممکن بدون کوچکترین چشم داشت تنها برای اعتلای فوتبال وکمک به بازگشت فوتبال و ورزش استان به گذشته نه چندان دور خود بر دوش گرفته است .

در این میان رسانه ها استان بعنوان رکن چهارم دمکراسی و نماینده افکار عمومی باید حلقه مفقوده فوتبال و ورزش استان یعنی حمایت از بخش خصوصی قوی و خاصه دکتر مسعود عبدی در فوتبال را در دستور کار خود قرار داده و حمایت خود را با قلم شیوا و صدای رسا عنوان کنند .

البته حمایت از بخش خصوصی و دکتر مسعود عبدی هیچگاه باعث نمی شود کادر فنی و بازیکنان را در صورت  عدم کسب نتیجه علیرغم حمایت های قابل توجه نقد نکنیم ودر صورت کسب نتایج خوب و پرقدرت همواره حامی و پشتیبان کادر فنی بوده و خدای ناکرده در صورت نتایج ضعیف ما عهد اخوت با هیچ مربی و بازکنی نخواهیم بست ..

در سال‌های اخیر همواره شاهد فراری شدن بخش خصوصی از هزینه کردن در ورزش بوده‌ایم که نمونه آن به وفور در گذشته  به دلیل آنچه عدم حمایت از این حامیان بخش خصوصی در ورزش استان تنها به دلیل عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و بی توجهی مدیران ارشد استان به مقوله ورزش قهرمانی و حامیان بخش خصوصی  ودلسرد کردن این عزیزان بوده ایم ..

این اتفاق در مقیاس کوچک‌تر در رشته‌های مختلف ورزشی نیز رخ داده است و تمام حامیان مالی در رشته‌های مختلف که وارد فضای ورزش لرستان  شده‌اند و بسته به توانایی خود در مسابقات استانی یا کشوری هزینه کرده‌اند خیلی زود فضای ورزش را ترک کرده‌اند.

عمده دلایل ترک فضای ورزش از سوی بخش خصوصی، عدم برخورداری از مزیت‌هایی است که بخش خصوصی به واسطه هزینه در ورزش، حق دارد از آن‌ها استفاده کند اما به دلیل یک طرفه بودن این مسیر و عدم وجود بازده در مقابل هزینه با چاشنی ناملایمات، سوء مدیریت و حواشی، حامیان مالی ورزش خیلی زود صحنه را ترک می‌کنند و یا از ابتدا با علم به این شرایط وارد کار نمی‌شوند.

حمایت از بخش خصوصی چه در حوزه ساخت، تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی و چه در حوزه باشگاه داری و حمایت مالی از ورزش قهرمانی، در ‌‌نهایت به رشد اجتماعی می‌انجامد و با تزریق پویایی و نشاط به جامعه در ‌‌نهایت آثار و نتایج خود را علاوه بر موفقیت‌های ورزشی، در بخش سلامت و کاهش چالش‌های اجتماعی نشان خواهد داد.

مسئولان و متولیان قانونگذار در این میان باید به دنبال راه حلی برای جذب حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای توسعه ورزش و سلامت باشند و این هدف از مسیر مشارکت عموم مردم در توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش می‌گذرد..

  یاداشت :محمود داودی نژاد    

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز