معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی:

طرح احداث راه آهن سنندج - همدان یکی از طرح‌های مهم دولت در سال جهش تولید است

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۲۸۸۵
طرح احداث راه آهن سنندج - همدان یکی از طرح‌های مهم دولت در سال جهش تولید است
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح احداث راه آهن سنندج - همدان به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت در سال جهش تولید اعلام شده و انتظار می‌رود تا پایان آبان پیمانکاران با عمل به تعهدات خود مانع از بروز تاخیر از اتمام پروژه شوند البته دولت نیز برای رفع چالش‌های این طرح مصمم بوده و با تمام توان بدنبال تامین اعتبار و رفع مشکلات آن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، امیر محمود غفاری روز چهارشنبه در بازدید از طرح احداث راه آهن سنندج - همدان اظهار داشت: یکی از راه‌های اتصال ایران به دریای مدیترانه از طریق مرز باشماق امکان پذیر است که می‌توان با شروع به موقع مطالعات اجرایی طرح سنندج - باشماق گامی مهم در تحقق این هدف برداشت.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به نزدیکی کردستان به بندر لاذقیه در کشور سوریه، هر چه زودتر مطالعات اجرای راه آهن سنندج به مرز باشماق نیز آغاز شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه آهن از زیرساخت های اساسی برای توسعه هر منطقه است، افزود: با توجه به کشاورزی بودن استان کردستان انتظار می رود جهاد کشاورزی به تاسیس مراکز بارانداز در مسیر راه آهن کمک کند تا گامی در راستای افزایش جذب ارزش افزوده این محصولات برداشته شود.

تاکنون 740 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن سنندج- همدان اختصاص یافته است

معاون عمرانی استاندار کردستان نیز در این بازدید گفت: طرح راه آهن سنندج - همدان یکی از پروژه‌های مهم این استان در توسعه زیر ساخت‌هاست که طی یک دهه گذشته کارهای عمرانی مختلف آن در استان انجام شده است.

شهرام ملکی یادآور شد: از ۲ سال گذشته و پس از اتمام راه آهن تهران - همدان عملیات اجرایی راه آهن سنندج - همدان شدت گرفته و در اولویت برنامه های مجموعه دولت در استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در این مدت نیز وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توجه ویژه‌ای در تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح داشته بطوریکه در این مدت ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز