همزمان با ۷ استان کشور؛

فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس البرز افتتاح شد/ تکمیل مجموعه تا سال ۱۴۰۱

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۴:۲۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۳۰۲۸
فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس البرز افتتاح شد/ تکمیل مجموعه تا سال ۱۴۰۱
در مراسمی با حضور مسئولان استانی فاز اول باغ موزه دفاع مقدس استان البرز با دستور رییس مجلس شورای اسلامی و همزمان با 7 استان کشور افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در این مراسم که پیش از ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد نماینده عالی دولت در استان البرز اظهار کرد: سایه شوم جنگ تحمیلی افراد ارزشمندی را از ما گرفت ولی اقتدار و پایمردی جمهوری اسلامی ایران ماندگار شد.

عزیزالله شهبازی افزود: دوران دفاع مقدس یادآور و احیا کننده واژه های ناب شهادت، شهامت، شجاعت، ایثارگری، مردانگی و سلسله مراتب فرماندهی و ولایت پذیری است.

وی ادامه داد: در چهل سالگی دوران مقاومت ملت ایران هستیم و خرسندیم که در استان به خواست مردم البرز باغ موزه دفاع مقدس جهت تداعی فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده راه اندازی شد.

شهبازی گفت: البرز در مسیر ارتباطی 14 استان کشور است و این باغ موزه جانمایی بسیار خوبی دارد و مردم ایران اسلامی می توانند از آن بهره مند شوند.

وی افزود: فاز اول این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت و در این فاز 10 میلیارد تومان اعتبار صرف شده و مرکز اسناد و داده های دوران دفاع مقدس است.

استاندار البرز اضافه کرد: در دانشگاه های مهم جهان برای انعکاس و اطلاع رسانی از اهداف و دستاوردهای  وقایع مهم، هزینه های بزرگی صرف می کنند و در ایران اسلامی مهمترین رویداد اخیر، جنگ تحمیلی بود.

وی گفت: سایه شوم جنگ تحمیلی افراد ارزشمندی را از ما گرفت ولی اقتدار و پایمردی جمهوری اسلامی ایران  ماندگار شد.

شهبازی افزود: امید است با اتحاد و اسنجام مجموعه البرز بتوانیم اسباب گره زدن فرهنگ آن دوران با نسل جدید باشیم.

وی گفت: دوران دفاع مقدس، مهمترین حادثه قرن در ایران اسلامی بود و بر این باور هستیم با بسیج امکانات نسبت به بهره برداری از فازهای 2 و 3 و 4 اقدام کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز در آیین افتتاح این فضای فرهنگی گفت: این باغ موزه در چهار فاز در زمینی به مساحت ۴.۳ هکتار در محدوده  پارک ۱۱۰ هکتاری جهان‌نما واقع  در ورودی شهر کرج قرار دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی افزود:  این باغ موزه به دلیل اینکه در بین آزادراه کرج - تهران و آزادراه  شهید همت قرار دارد مورد بازدید مسافران  ۱۴ استان کشور قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد:  فاز اول آن با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در زیربنای سه هزار متر به ساختمان اسناد هشت سال دفاع مقدس اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: فاز دوم این موزه نیز در مرحله نصب ستون قرار دارد و تا سال ۱۴۰۰ به پایان می رسد و فاز سوم نیز تا سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

وی تاکید کرد: فاز دوم این پروژه به تالارها، فاز سوم به مسجد خرمشهر و فاز چهارم نیز به شبیه سازی  بخشی از شهر مقاوم خرمشهر و بازسازی عملیات کربلایی پنج که رزمندگان البرزی نقشی اساسی داشتند اختصاص دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز