برنا گزارش می دهد ؛

مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر از سیل تا پساسیل / سرنوشت یک ورزشگاه از مدفون شدن در گل ولای تا تکمیل بازسازی ها / تلاش برای افتتاح مجموعه ورزشی در هفته تربیت بدنی

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۴:۳۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۳۰۳۷
مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر از سیل تا  پساسیل  / سرنوشت یک ورزشگاه  از مدفون شدن در گل ولای تا تکمیل بازسازی ها /  تلاش برای افتتاح مجموعه ورزشی  در هفته تربیت بدنی
رییس ورزش وجوانان پلدختر می گوید : در تلاش هستیم کل مجموعه ورزشی شهید سرمالیان را که به دلیل سیل 98 تخریب شده بود با تکمیل بازسازی ها در هفته تربیت بدنی آماده افتتاح کنیم .

خبرگزاری برنالرستان – گروه ورزشی : نزدیک به  18  ماه از وقوع سیل ویرانگری که شهرستان پلدختر را در گل ولای مدفون کرد، می گذرد ولی برغم اقدامات بسیار خوبی که انجام گرفته ظاهرا حجم مشکلات هچنان باقی است وچشمان مردم سیل زده این شهر جنوبی لرستان  منتظر بازگشت به روندی عادی وبازسازی شده ست.

 

البته  در همان آغاز ودر اولین روز های پسا سیل  به یمن اراده دولت ،تلاش مسئولین وهمت وهمدردی  مردم کشوربا سیل زدگان  ، این شهرستان سیل زده به سرعت در روند بازسای قرار گرفت وشهر از همان آغاز    از آوردهای سیلابی پاکسازی شد وامروز نیز  حتی  برخی ازپروژه های تخریب شده پس از  بازسازی  به تکمیل رسیده یا در دست تکمیل هستند.

*ورزشگاه شهید سرمالیان پلدختر  از سیل تا پسا سیل

ولی واقعیت آن است که  میزان تخریب آنچنان زیادبوده که  در حوزه مهمی مثل ورزش چشم جوانان ورزش دوست پلدختری  منتظر احیا وافتتاح تنها ورزشگاه شهرشان است .

در واقع سیل فروردین 98 آنچنان برای حوزه ورزش پلدختر فاجعه بار ودر کشور بی سابقه بود که  تمام مجموعه ورزشی شهید سرمالیان یعنی تنها مامن ورزش وشادابی جوانان پلدختری را در حجم عظیمی از گل ولای وآوردهای سیلابی مدفون کرد به طوریکه  علاوه برخسارت به سالن های ورزشی ، و ناپدید شدن چمن فوتبال ، تنها استخر شنای شهر ،دیوارورزشگاه ، فضای محوطه ، ساختمان اداری ورزش وجوانان شهرستان ،نابودی تجهیزات  و... نیز  به خاطر این سیل دچار خسارت  جدی شدند.

رییس ورزش وجوانان پلدختر در این خصوص به برنا می گوید: با توجه برآوردهای صورت گرفته سیل فروردین ماه 98  حدود 13 میلیارد تومان به ورزش شهرستان پلدختر  خسارت وارد کرد.

 

امید کایدی  با بیان اینکه مجموعه ورزشی پلدختر از قدمتی بیش از 60 سال برخوردار است ،  می افزاید : سیل به همه  مجموعه  ، اماکن  وسالن های ورزشی  و البته زمین چمن آسیب های جدی وارد کرد به طوریکه حجم این خسارات آنچنان بالا بود که پس از فروکش کردن سیلاب  امکان بازسازی و احیا مجموعه چیزی دور از انتظار وبه گونه ایی نا امید کننده بودولی اراده وزرات ورزش وجوانان در همان آغاز کار بر احیاو بازسازی مجموعه  متمرکز شد.

 

او اضافه می کند: در نخستین روز های پساسیل با تاکیدات مقام عالی وزارت ورزش وجوانان ورزشگاه در روند پاکسازی وبازسازی قرار گرفته و مجموعه نیز به سرعت از آوردهای سیلابی  تخلیه و ارزیابی میزان تخریب سیل در کل حوزه ورزش پلدختر خصوصا مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

 کایدی با اشاره به آخرین روند بازسازی مجموعه ورزشی ، یادآور می شود: در تلاش هستیم کل مجموعه ورزشی شهید سرمالیان را  در هفته تربیت بدنی آماده افتتاح  کنیم .

او با بیان اینکه  دیواره  ومحوطه سازی ورزشگاه   ، زمین چمن  طبیعی  و همچنین استخرشنا  از جمله پروژه هایی هستند که  در صورت تکمیل طی هفته تربیت بدنی  به بهره برداری رسیده و وارد چرخه استفاده خواهند شد.

* چمن فوتبال از مدفون شدن در گل ولای تا بازسازی دوباره

زمین چمن فوتبال در هر مجموعه ورزشی خصوصا در شهرستان های کوچک  مظهر شادابی و نشاط وقلب تپنده  ورزش هرمنطقه   است و علاوه بر ارتباط ورزشکاران و البته فوتبالیست ها که  در بعد ورزشی با آن در تماس هستند وجود سبز آن نیزباتوجه به علاقه روز افزون عموم مردم به ورزش   نقش مثبتی از لحاظ روانی و اجتماعی بر زندگی مردم خصوصا جوانان ورزش دوستی   دارد که  هرروز وهرهفته با آن ارتباط می گیرند .

به همین جهت در همان آغاز احیا وبازسازی این زمین چمن مطالبه جدی مردم  وجوانان سیل زده  این شهر از مسئولین شد  ومسئولین ورزش استان نیز تاکید داشتند که احیا وبازسازی چمن فوتبال این مجموعه به خاطر تلقین حس سرسبزی به مردم سیل زده  نقش روانی مثبتی بازی خواهدکرد.

اگرچه اقداماتی در جهت بازسازی چمن صورت گرفت ولی بنابه دلایلی چمن فوتبال ورزشگاه  نه تنها رشدی نداشت بلکه جوانان فوتبالدوست پلدختری شاهد چهره نامطلوبی ازآن بودند.

رییس ورزش وجوانان پلدختر در خصوص آخرین وضعیت چمن فوتبال ورزشگاه شهید  سرمالیان  می گوید: متاسفانه طی 4 ماه گذشته بخش زیادی از چمن به دلایل مختلف تخریب وازبین رفته است که طبق نظر کارشناسان  بخشی از آن به پیمانکاران و بخشی دیگر هم به شیوه نگهداری از چمن برمی گردد.

 او می افزاید: با پیگیری های  صورت گرفته   موفق شدیم حدود 1100 متر از چمن تخریب شده  ، سوخته وبی پایه ایی که قبلا  تحویل داده شده بود را  مجددا به وسیله رول جدید چمن  بازسازی کنیم.

 

 کایدی با بیان اینکه   حدود 100 میلیون تومان هزینه جدید چمن های آماده و رول هایی شده است که به جای چمن های تخریبی وسوخته شده  به کارگیری شد،  عنوان می کند: با اقدامات انجام گرفته به وسیله تعویض  چمن با این رول ها   وضعیت چمن  ورزشگاه شهید سرمالیان رو بهبودی  است .

 

* افتتاح استخر شنا در گرو همکاری شرکت  آب وفاضلاب  است

رییس ورزش وجوانان پلدختر با اشاره به دیگر پروژه های در دست بازسازی خاطر نشان می کند: بحث محوطه سازی وبازسازی دیوار مجموعه هم توسط پیمانکار جدید در قسمت های شرقی و جلوی ورزشگاه در حال انجام است  ودرصدد هستیم که این پروژه نیز در  هفته تربیت بدنی  به بهره برداری برسد.

کایدی به  آخرین وضعیت  استخرشنای مجموعه اشاره می کند و  یادآورمی شود:  استخر شنا  از لحاظ فیزیکی مشکلی برای افتتاح ندارد وفقط خروجی آب است که حل  این موضوع نیز در حیطه اختیار فاضلاب شهری است .

 او بیان می کند: موضوع  گاز،  برق ،  آب  کامل بوده  و همه انشعابات استخر  وصل شده  است  و تنها مشکل آن  خروجی آب فاضلاب   است ؛چون قبلا سیستم آب وفاضلاب شهری در قسمت ضلع شرقی قرار داشته  وخروجی آب به آن قسمت متصل بودلذا  به خاطربازسازی  دیواره ساحلی واستقرار شرکت سامان محیط برای احداث دیواره ساحلی  در این ضلع  ، آبفای شهری لوله فاضلاب را جهت خروجی آب استخر در آن منطقه راه اندازی نکرده  است .

کایدی  اضافه می کند: در این زمینه  طی جلسه ایی که شهریورماه  امسال در شورای برنامه ریزی استان در فرمانداری پلدختر برگزارشد موضوع بحث آب وفاضلاب استخر پلدختر را مطرح کردیم که  بنا به دستور استاندار محترم  بناشد تا آب وفاضلاب استان  دستور راه اندازی سیستم فاضلاب مسیر استخر به قسمت های فاضلاب شهری رابدهد  که  به محض لوله گذاری  توسط شرکت آب وفاضلاب  استخرشنا نیز  آماده افتتاح خواهدشد.

 

 رییس ورزش وجوانان پلدختر با بیان اینکه  با تکمیل دیواره ومحوطه سازی  ورزشگاه  ، چمن فوتبال  واستخر تمام  مجموعه ورزشی در هفته تربیت بدنی آماده افتتاح  می شود ،  تاکید می کند: هزینه به کاررفته  برای بازسازی چمن فوتبال  1میلیارد و100 میلیون بوده که در فصل بازسازی اخیر 100 میلیون اعتبار به کارفته است .

 امید کایدی ادامه می دهد: همچنین برای دیواره مجموعه ومحوطه سازی آن 700 میلیون  تومان وبرای  استخرشنا  نیز  300 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر تنها  مکان تفریحی – ورزشی مردم سیل زده شهرستان پلدختر است که علاوه برسالها  خدمات دهی به مردم در حوزه ورزش و قلمرویی برای شادابی جوانان این منطقه محروم  از اصالت وقدمتی نیزنزد  مردم ورزش دوست این شهرستان گرمسیری لرستان برخورداراست  لذا تسریع در  افتتاح آن  علاوه بر تاثیر مثبت  بر روحیه مردم این منطقه که در کناربحران های سیل سختی های دوران شیوع کرونا را نیز تحمل می کنند  ، عملکرد درخشانی از دستگاه ورزش وجوانان را نیز نشان می دهد.

گزارش : رضا جودکی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز