در مراسم تجلیل از رزمندگان شاغل در استانداری و فرمانداری اردبیل عنوان شد

فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده است

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۵:۰۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۳۰۶۱
فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده است
استاندار اردبیل گفت:فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و وظیفه همه ما حراست از این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده است.

به گزارش برنا،اکبر بهنامجو روز چهارشنبه  در مراسم تجلیل از رزمندگان شاغل در استانداری و فرمانداری اردبیل تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده  و وظیفه همه ما حراست از این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه ما به فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ مقاومت، همدلی و تلاش توام با  بی توجهی به مادیات نیازمند است.
استاندار اردبیل اظهار کرد:باید از ظرفیت‌های تربیتی  رزمندگان و نسل بازمانده از دوران دفاع مقدس به نحو شایسته استفاده کنیم.
بهنامجو گفت: باید با الگو قرار دادن این شخصیت ها و استفاده از حضور این نسل از بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی در بین خانواده ها، نوجوانان و آحاد جامعه جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ ریل توسعه است، افزود: بدون پرورش فرهنگ اصیل و مناسب ، هیچ اقدام عمرانی و توسعه ای کارساز نخواهد بود.
استاندار اردبیل با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول موزه دفاع مقدس استان، تشریح کرد: این مکان به عنوان منبعی از ذخایر ارزشمند دفاع مقدس استان در حفظ و احیای فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بالایی برخوردار است.
او بیان کرد: در این مرکز آثار ارزشمندی از نوشتارها ، عکس و تمام مستندات دوران دفاع مقدس و رزمندگان استان اردبیل به نمایش در می آید تا همه مردم و گردشگران از این آثار استفاده کنند.
وی با اشاره به رشادت‌های کم نظیر اهالی استان در طول تاریخ در عرصه دفاع از وطن ، وجود سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام در استان را افتخاری برای منطقه دانست.
بهنام جو افزود: علاوه بر دوران دفاع مقدس ، استان اردبیل در زمان انقلاب و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز شهدایی تقدیم کرده است.
معاون مدیریت و منابع استاندار اردبیل  نیز در این مراسم با اشاره به حضور حدود ۲۵۴ رزمتده، آزاده و خانواده شهدا و رزمندگان در مجموعه استانداری و فرمانداری ، این میزان را ظرفیت مهم فرهنگی در دستگاههای اجرایی ذکر کرد.
یعثوب نژاد محمد افزود: ۹۶ رزمنده و ایثارگر، ۴۳ جانباز، ۱۲ فرزند شهید و ۸۲ نفر از خانواده شهدا در این مجموعه فعال هستند.
در این مراسم دو تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطراتی را از رشادت های ایثارگران بیان کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز