با حضور وزیر ورزش و جوانان؛

سالن سرپوشیده ۲۲ گولان سنندج شاه بیت پروژه های ورزشی است

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۵:۲۷:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۳۴۷۶
وزیر ورزش و جوانان سالن سرپوشیده 22 گولان سنندج را شاه بیت پروژه های ورزشی بیان کرد و گفت: این سالن 6 هزار نفره در نوع خود کم نظیر، ساختار زیبا، معماری و مصالح خوب و قابل توجه ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگاران  گفت: این پروژه از سال های دور آغاز شده اما عمده پیشرفت آن مربوط به 3 سال اخیر با تلاش ها و پیگیری های استاندار و حمایت سازمان برنامه و بودجه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از این نوع استادیوم ها 10 سالن دیگر با ظرفیت مشابه سالن 6 هزار نفری سنندج، در کشور در حال اجراست که اولین  سالن آن به عنوان هدیه دولت در کردستان به بهره برداری رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال گذشته دو شهر اردبیل و ارومیه به دلیل برخورداری از سالن ورزشی سرپوشیده 6 هزار نفره میزبان دو هفته از لیگ والیبال جهانی بود، ادامه داد: استان کردستان نیز توانایی میزبانی مسابقات بین المللی والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال، کشتی و ورزش های رزمی را دارد.

سلطانی فر ارزش اقتصادی سالن ورزشی 6 هزار نفره سنندج را بیش از 150 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در 3 سال اخیر این پروژه با 75 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: هنوز در شهرهای بزرگی همچون شیراز، مشهد، کرج و ساری  از سالن 6 هزار نفره  ورزشی سرپوشیده برخوردار نیستند در حالی که کردستان از این سالن برخوردار شده  و امیدواریم تا پایان دولت 6 سالن سرپوشیده دیگر به بهره برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سیاست توسعه فضاهای ورزشی و سخت افزاری را با این باور که استعداد های فراوان ورزشی در استان های مختلف، مناطق محروم و مناطق مرزی وجود دارد ، فراهم شده تا با وجود این زیر ساخت ها شرایط مناسب برای جوانان، نوجوانان، قهرمانان ملی و بین المللی به جود آید.

سلطانی فر با بیان اینکه هر پنج شنبه در عرصه های مختلف افتتاح های هفتگی توسط رییس جمهور انجام می شود، گفت: این هفته نوبت به افتتاحیه های وزارت ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که پروژه های زیادی در سراسر کشور توسط بخش ورزش افتتاح شد.

 وی تعداد پروژه های افتتاح شده حوزه ورزش توسط رییس جمهور را 335 پروژه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 220 پروژه خانه ورزش روستایی بود که با بهره برداری از آن ها، تعداد خانه های ورزشی به 3 هزار و 500 خانه روستایی در سطح کشور رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تلاش می کنیم که این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به حدود 5 هزار خانه ورزش روستایی برسد، در حالی که در ابتدای دولت کمتر از 200 خانه ورزش روستایی در کل کشور وجود داشته است.

سلطانی فر درباره عدالت ورزشی گفت: در این زمینه استارت ضربتی زمین های ملی و فوتبال چمن مصنوعی از استان های جنوبی کشور در بوشهر، خوزستان، فارس آغاز شده که طی آن در مناطق محروم روستایی در مساحتی حدود نصف زمین فوتسال معمولی به صورت چمن مصنوعی انجام می شود.

وی بیان کرد: استادیوم 15 هزار نفری سبزوار، استادیوم 5 هزار نفری نیشابور، استادیوم 5 هزار نفری ملایر، استادیوم 2 هزار نفری کارزون، هتل ورزش در گلستان و پیست اسکیت اراک و سالن ورزشی 6 هزار نفره سرپوشیده سنندج 7 پروژه بزرگی بود که امروز توسط رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز