امام جمعه میبد:

مسوولان برای رفع مشکل مردم برنامه ریزی کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۱۸:۵۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۳۷۴۸
مسوولان برای رفع مشکل مردم برنامه ریزی کنند
امام جمعه شهر میبد گفت: همه مسوولان میراث دار ارزش‌های متعالی دفاع مقدس هستند ،آنها باید با تلاش پیوسته و خستگی ناپذیری خود نسبت به رفع گرفتاری‌های مردم توجه و برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، "حجةالاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی" امام جمعه میبد عصر پنجشنبه در شورای اداری شهرستان میبد افزود: ایثارگران از همه وجود خود برای ملت مایه گذاشتند و وظیفه همه ما رساندن پیام ، رسالت ،روح ایثار، شجاعت ، طهارت ، صفا و پاکی آنها به نسل جدید است.   

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اولویت‌های سال ۹۹ و تقسیم کار انجام شده بر انجام وظیفه‌های تعیین شده تاکید کرد و یادآور شد: انجام پروژه‌ها و طرح‌های جاری و پیش بینی شده باید با جدیت در ۶ ماه آینده دنبال شود و هیچ عاملی نباید جلوی محقق شدن آنها را بگیرد.

امام جمعه میبد در ادامه به ارتباطات و پیگیری مسایل و موضوعات مصوب در سطح کلان برای گشودن افق‌های جدید اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌ها همه باید با همگرایی و به صورت زنجیر، پیوسته و به هم متصل برای پیشبرد امور تلاش کنند و نگذارند هیچ کاری از جریان افتاده و متوقف شود.

اعرافی توجه به موضوع‌های صنعت و اشتغال و گشودن گره بر سر راه صنایع و همچنین حل مشکل و مسایل ازدواج جوانان و فرزندآوری و افزایش جمعیت را مورد تاکید قرار داد.

همچنینسیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به پیگیری مشکلات  و مسائل شهروندان در سطح محله‌ها اشاره کرد و   بخش عمده درخواست‌ها را در حوزه شهرداری برشمرد و گفت: با وجود این موضوع شهرداری تلاش‌های خوبی داشته و اقدامات خوبی هم انجام شده و باید موارد و خواسته‌های مردم به صورت ویژه تر مورد پیگیری قرار گیرد.

وی موضوع اشتغال مهاجران در شهرستان را نیز یادآور شد و گفت: لازم است ساماندهی و تعهد  و حمایت از آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده استان یزد در مجلس به اقدامات پژوهشی بسیار خوب دانشگاه میبد و لزوم استفاده از ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی و همچنین موضوع مصرف آب در صنایع  اشاره کرد و  یادآور شد: ۲ واحد صنعتی شهرستان توانسته‌اند ۷۰ تا ۸۰ درصد آب مصرفی را با هزینه‌ای کم دوباره به چرخه مصرف بازگردانند.

وی نسبت به موقوفه های رها شده و تبدیل آن به محل زباله انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسوولان اوقاف هیچ همراهی و فکری در این زمینه ندارند.

میرمحمدی وجود سگ های ولگرد و حوادث ناگوار مرتبط به آن را نیز یادآور شد و به جولان موتورهای سنگین ، نبود امکانات به خصوص در حوزه ورزش برای بانوان با توجه به نگاه مردمحور در شهرستان ، کمبود فضای آموزشی و حتی مسجد در بعضی از شهرک‌ها اشاره کرد.

وی ضرورت سرمایه گذاری در صنایع کم‌آبخواه ، ساماندهی  و بهره‌برداری از فضاهای متروکه و به حال خود رها شده ، فعال شدن نیروهای مقاومت بسیج در پایگاه‌ها با کمک نیروی انتظامی و مشکل مسکن و لزوم رفع مشکل آب با همکاری اداره میراث فرهنگی در محله فیروزآباد و محله مهرجرد و تکمیل پروژه‌های درمانی و حمایت از حوزه درمان را نیز برشمرد.

همچنین محسن موحدی فرد، رییس اداره آموزش و پرورش میبد در این نشست با اشاره به وضعیت آموزشی مدرسه‌ها  در شهرستان به موفقیت دانش آموزان شهرستان در آزمون دانشگاه ها اشاره کرد و  گفت: امسال نیز مانند سال گذشته دانش آموزان خوب درخشیدند ، ۴۴ نفر رتبه زیر هزار و رتبه ۳۰ منطقه در رشته ریاضی و ۳۵ در یکی دیگر از رشته ها را کسب کردند.

وی همچنین به استخراج برش منطقه‌ای سند تحقق آموزش و پرورش در شهرستان خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز