در سال جاری رخ داد:

حمایت کمیته امداد استان سمنان از ۶۴۰ طرح اشتغال

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۰:۳۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۴۰۳۰
حمایت کمیته امداد استان سمنان از ۶۴۰ طرح اشتغال
قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: ۶۴۰ طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان جویای شغل از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با پرداخت تسهیلات اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد قوسی روز شنبه به رسانه ها بیان کرد: ۲۶ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای فرصت‌های شغلی ایجادشده به مددجویان پرداخت‌شد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان به منابع تسهیلات اشتغال ایجادشده در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۶۱ طرح اشتغال با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از منابع بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، و ۲۲۱ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت بود.

وی یادآور شد:  ۱۳۰ طرح با اعتبار ۶ میلیارد تومان از منابع اشتغال روستایی و ۲۸ طرح از محل اعتبارات استان سمنان برای اشتغال مددجویان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: ایجاد سه هزار و ۴۷۵ فرصت شغلی برای مددجویان و کارجویان در سال جاری با اعتبار ۱۰۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

قادم مقام کمیته امداد  استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۵۵ طرح بااعتبار ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع تسهیلات اشتغال روستایی، ۲ هزار و۱۰۰ طرح بااعتبار ۷۳ میلیارد تومان از منابع بانکی و ۴۰۰ طرح از منابع امدادی با اعتبار هشت میلیارد تومان در سال جاری برای کارجویان و مددجویان در نظر گرفته‌شده است تصریح کرد: توانمندکردن مددجویان یکی از اولویت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی است.

قوسی به همکاری کمیته امداد با دفاتر کاریابی استان سمنان برای معرفی افراد به کارخانه‌ها، شرکت‌ها و سایر فعالیت‌های شغلی را یکی دیگر از ظرفیت‌های این نهاد حمایتی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد ۴۰۲ فرصت شغلی در این دفاتر تعهد شده است. 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان ، از ارائه خدمات اشتغال در سرفصل‌های استعدادیابی، مشاوره، آموزش حرفه یابی به مددجویان خبر داد و گفت: راهبر شغلی، کانون خیرین اشتغال، نیروهای جهادی اشتغال ازجمله ظرفیت‌های در مهیا کردن چرخه اشتغال است.

 

نظر شما