رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

ابتلا به کرونا در استان بالاتر از درصد میانگین کشوری است!

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۴۳۱۵
ابتلا به کرونا در استان بالاتر از درصد میانگین کشوری است!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: میانگین درصد ابتلاء به ویروس در کشور ۱۲.۷ درصد و در کرمانشاه ۱۲.۹ درصد است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ظهر امروز محمود رضا مرادی در جلسه استانی ستاد ملی و کرونا که با حضور اعضا در سالن جلسات شهدای دولت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: میانگین سن بستری مبتلایان به این ویروس در کرمانشاه ۴۲ سال است که نشان از درگیری قشر جوان به این ویروس دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ژنوم ویروس کویید ۱۹ مهاجم تر شده، افزود: طی گزارش ارائه شده امروز، میانگین درصد ابتلاء به ویروس در کشور ۱۲.۷ درصد و در کرمانشاه ۱۲.۹ درصد است که کرمانشاه از لحاظ درصد مبتلایان به این ویروس بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: آمار مبتلایان استان در مقایسه با ماه‌های گذشته شاهد تغییرات افزایشی بوده به طوری که پیک این بیماری در تیرماه با ۹۲ نفر بستری در روز بود و در حال حاضر طی نیمه دوم شهریور ماه با ۶۰ مبتلا در روز مجدداً با پیک دوم بیماری مواجه شدیم.

مرادی به آمار گزارش شده از موارد مثبت مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: میانگین ابتلاء به کرونا در تیر ماه ۸۰ نفر و در مهر ماه ۶۶ نفر در کرمانشاه است، در حالی‌که در مرداد ماه این رقم ۲۵ نفر و در شهریورماه ۳۲ نفر در روز بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: آمار فوتی‌های استان کرمانشاه در تیر ماه ۵.۶ نفر و در مهرماه ۵ نفر در روز بوده، که خطر روند افزایشی این بیماری در کرمانشاه به صدا در آمده است و باید نظارت بیشتری صورت بگیرد.

مرادی میزان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را در کرمانشاه ۶۹ درصد اعلام کرد و گفت: میزان استفاده شهروندان از ماسک ۴۹ درصد، رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی ۵۱ درصد، در صنوف و صنایع ۵۴ درصد و در ادارات و بانک‌ها ۷۲ درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های icu استان، تاکید کرد: تعداد آمار بستریان مبتلا به ویروس کرونا در کرمانشاه روند افزایشی دارد و ظرفیت تخت‌های icu بیمارستان‌ها در حال تکمیل شدن است، لذا در جلسه ستاد ملی کرونا که امروز برگزار شد با مجوز رئیس جمهوری به استاندارها برای عبور از پیک این بیماری برخی از محدودیت‌ها در کرمانشاه اعمال می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز