استاندار البرز:

شیب تند شیوع کرونا در البرز استمرار دارد/ناگزیر به اعمال محدودیت های یک هفته ای هستیم

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۶:۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۴۳۷۴
شیب تند شیوع کرونا در البرز استمرار دارد/ناگزیر به اعمال محدودیت های یک هفته ای هستیم
استاندار البرز گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز باید نسبت به تشدید نظارت ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کند و همچنین در راستای آماده باش روسای بیمارستان های استان دستور ویژه ای را بدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی اظهار کرد: جلسه ستاد ملی کرونا امروز طبق روال هر هفته به ریاست رییس جمهور محترم برگزار شد، ودر این جلسه دغدغه و نگرانی در خصوص وضعیت شیوع کرونا در البرز اعلام شد.

وی گفت: البرز شرایط ویژه ای دارد و به طور مثال روز گذشته تردد شمارهای محورهای مواصلاتی البرز تردد یک میلیون و 420 هزار خودرو از راه های این استان را ثبت کرد که این رقم بسیار بالا است.

این مسئول افزود: تراکم جمعیت در البرز، استان را در موج سوم شیوع کرونا در معرض خطر جدی قرار داد و البته رشد بالای ابتلای جوانان به کرونا، نگران کننده است.

استاندار البرز با بیان اینکه حجم بالای مراجعان مبتلا به کرونا در البرز تاب و توان کادر بهداشت و درمان را گرفته است، اضافه کرد: طبق پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و مصوبه ستاد ملی کرونا رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک به شدت توصیه می شود.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد که استان ها با ییشنهاد استانداران و موافقت وزارت کشور و وزارت بهداشت نسبت به اعمال محدودیت های یک هفته ای برای جلوگیری از چرخه شیوع کرونا اقدام شود.

شهبازی افزود: مردم البرز در این 8 ماه بسیار همراهی کردند و تلفات ناشی از کرونا در البرز به نسبت ترددها، جمعیت و تبادل جمعیت تهران و البرز در مقایسه با بسیاری از استان ها، زیاد نبود ولی باید از این روند رو به رشد پیشگیری کنیم.

وی عنوان کرد: شیب تند شیوع کرونا در البرز تداوم و استمرار دارد و متاسفانه ناچار هستیم برای جلوگیری از این روند، محدودیت هایی را اعمال کنیم.

استاندار البرز گفت: همواره توجه ما برای تقویت مراوادات تجاری و اقتصادی و تولید بوده و در البرز صنوف و تولیدکنندگان در راستای مقابله با شیوع کرونا همراهی بسیاری داشته اندبا این حال مجبوریم پیشنهادات سختگیرانه تری را برای توقف شیوع اعمال کنیم.

شهبازی گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز باید نسبت به تشدید نظارت ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کند و همچنین در راستای آماده باش روسای بیمارستان های استان دستور ویژه ای را بدهد.

وی افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و باید به جد وارد عمل شود.

 

نظر شما