نشست انجمن جامعه‌شناسی لرستان با موضوع کرونا و نظام آموزشی

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۱:۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۴۵۱۱
نشست انجمن جامعه‌شناسی لرستان  با موضوع کرونا و نظام آموزشی
نشست انجمن جامعه‌شناسی لرستان با موضوع کرونا و سازگاری نظام آموزشی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ این نشست هم اندیشی  در خرم‌آباد  و با رویکرد گفت‌وگو و ارائه دیدگاه‌ها و نظرات برگزارشدو موضوع مذکور مورد بحث و تبادل دیدگاه قرار گرفت.

درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شد که علاوه بر خانواده و آموزش و پرورش، سازمان‌ها و نهادهای مدنی نیز بایستی نقش آفرینی خود در مباحث آموزش عمومی مثلاً حوزه محیط زیست، حقوق و تکالیف شهروندی و ... را تقویت کنند.

همچنین درباره آموزش هرچه بیشتر مادران و پدران برای روش های رفتار با کودکان و نوجوانان در ایام کرونا بحث شد.

در شرایط کرونا، کیفیت زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور چگونه است؟ از جمله مباحث بود و اینکه برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی که بایستی به عنوان یک روش مکملی و مفید آموزشی درنظر گرفته شود باید زیرساخت‌های اینترنتی کشور ارتقا داده شود.

همچنین برای خانواده‌های کم بضاعت و متوسط که توانایی خرید گوشی هوشمند جهت آموزش های غیرحضوری را ندارند بایستی راهکارهایی اندیشیده شود.

وقتی حضور دانش‌آموزان در مدرسه الزامی نیست چرا باید حضور مدیر، معاونان و معلمان در مدرسه الزامی باشد؟ بهتر است حضور آنها نیز تابع زمانبندی‌های کاری مشخصی باشد.

 فرصت آموزش‌پذیری بایستی به صورت برابر در اختیار همه دانش‌آموزان به ویژه در این ایام کرونا قرار گیرد و نباید خانواده‌ای به علت فقر مالی که توانایی خرید گوشی هوشمند را ندارد از تحصیل فرزند، عقب بماند.

استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی به ویژه دانش‌آموزان کم سن و سال بایستی همراه آموزش آنها باشد.

برای مقابله اثرگذار و همه جانبه با کرونا باید یک سیاست‌گذاری جامع و کامل داشت و از رویکردهای متناقض با همدیگر پرهیز کرد.  

سایر موضوعات مشابه نیز در این نشست هم‌اندیشی مورد گفت‌وگو قرار گرفتند.

خبر:  شهرام شرفی

 

نظر شما