رییس اداره ساماندهی امور جوانان کردستان:

همکاری ۴۰ درصدی دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در کردستان

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۱:۲۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۴۷۰۶
همکاری ۴۰ درصدی دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در کردستان
رییس اداره ساماندهی امور جوانان استان کردستان با بیان اینکه 60 درصد از دستگاه های عضو ستاد ساماندهی به طور منظم در جلسات شرکت دارند، گفت: طبق تاییدیه وزارت ورزش و جوانان، میزان همکاری دستگاه های عضو ستاد ساماندهی با دبیرخانه ستاد استانی امور جوانان کردستان 40 درصد است.

سیده هدی موسوی در گفت و گو با خبرنگار برنا از سنندج با اشاره به همکاری استانداری و فرمانداری در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی استان اشاره کرد و گفت: استانداری و فرمانداری در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان همکاری لازم را دارند ولی می بایست هر ماه به صورت مستمر جلسه ستاد ساماندهی برگزار شود ولی متاسفانه هر سه ماه یک بار برگزار می شود و این نتیجه برگزاری نامنظم و عدم همکاری بعضی دستگاه های دولتی حضور در جلسات ستاد ساماندهی جوانان است.

وی ادامه داد: 23 دستگاه عضو ستاد ساماندهی، متولی امور جوانان هستند که باید همگی در برنامه های امور جوانان و فرهنگی شرکت داشته باشند.

رییس اداره ساماندهی امور جوانان استان کردستان خاطر نشان کرد: بیشتر دستگاه های اداری با ستاد ساماندهی امور جوانان همکاری لازم را دارند اما در این میان دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار، تعاون و رفاه احتماعی، هلال احمر و آموزش و پرورش به طور منظم در جلسات شرکت دارند، ولی  دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان بیشتر جلسات را نادیده گرفته و همکاری با ستاد ساماندهی استان ندارند.

موسوی با اشاره به برگزاری دو نوع برنامه در جلسات ستاد ساماندهی استان گفت: برنامه های مناسبتی شامل هفته ازدواج، هفته جوان و برنامه های فراغتی و امور جوانان یکی از برنامه های ستاد ساماندهی ست که باید دو هفته قبل از اجرا در جلسه ستاد برای انجام برنامه های از قبل پیش بینی شده و با همکاری دستگاه ها مصوبه گرفته شود.

وی در بیان برنامه های همیشگی و ثابت ستاد اظهار داشت: مسکن، اشتغال جوانان، آسیب های اجتماعی، هویت دینی و ملی، مشارکت های اجتماعی، وام های ازدواج و فضای مجازی از جمله برنامه هایی است که به طور ثابت و مداوم در ستاد ساماندهی امور جوانان استان پیگیری می شود.

رییس اداره ساماندهی امور جوانان استان کردستان به حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: این حوزه نه تنها از حیطه کار ستاد ساماندهی که حتی در حیطه کار استانداری نیز خارج شده و در این زمینه نمی توان فعالیتی انجام داد.

موسوی با بیان اینکه برنامه های فراغتی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت مواجه شده، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل های وزارتی همه برنامه های اوقات فراغت، در تمامی دستگاه ها، سازمان های مردم نهاد، هیئت های ورزشی، برگزاری اردوها وکارگاه های آموزشی در بستر فضای مجازی برگزار شد و باید در این زمینه گزارش های شش ماه اول سال  ابلاغ شود تا به نتیجه نهایی برسیم.

وی تصریح کرد: برنامه های فراغتی صرفا محدود به تابستان نیست و چون بخش دیگری از برنامه های فراغتی مربوط به 6 ماهه دوم سال است، بنابراین نمی توان آمار دقیقی از تعداد برنامه های فراغتی ارائه دهیم.

رییس اداره ساماندهی امور جوانان استان کردستان با اشاره به اینکه هر ساله در زمینه برنامه های فراغتی موفق عمل کرده ایم، افزود: در سال گذشته میانگین کشوری در برگزاری و اجرا برنامه های فراغتی 2.3 درصد بوده در حالی که استان کردستان 2.7 درصد اجرای برنامه داشته و از میانگین کشوری بیشتر بوده و امیدواریم در سال جاری نیز این موفقیت حاصل شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز