رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان:

طرح تعویض پلاک الکترونیکی در سنندج از هشتم مهرماه

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۶:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۴۹۳۰
طرح تعویض پلاک الکترونیکی در سنندج از هشتم مهرماه
رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: از روز سه شنبه هفته جاری طرح تعویض پلاک در سنندج به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و هیچ کس بدون نوبت اجازه ورود به داخل مراکز پلاک خودرو را ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان: برزو مرادی درنشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی با بیان اینکه مهمترین اهداف انتظامی روانسازی و کاهش ترافیک است، اظهار داشت: تلاش پلیس راهور نیز روانسازی و انتظام بخشی در کاهش تخلفات و تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی در کردستان در6 ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان ادامه داد: در 6 ماه اول سال تصادفات منجر به فوت در استان3 درصد، تصادفات جرحی86 درصد و تصادفات منجر به خسارت 11 درصد کاهش داشته است.

مرادی در  بیان تعداد مرگ و میرها ناشی از تصادفات رانندگی گفت: 52 درصد تصادفات مربوط به عابر پیاده، 11 درصد راننده و 23 درصد موتورسیکلت و 8 درصد سایر موارد عنوان کرد. 

وی خاطر نشان کرد: رانندگان با 51 درصد، عابرین پیاده 26 درصد۲۶ و سرنشین با 23 درصد بیشترین مجروحین ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث کاهش تصادفات می شود، افزود: در رانندگی کاربران ترافیک باید اشتباه دیگران را به عنوان یک اصل جبران کنند.

مرادی 72 درصد عوامل دخیل در تصادفات را مربوط به  مقصر بودم ماشین های سواری‌ها عنوان کرد و گفت: عدم توجه به جلو و  عدم رعایت حق تقدم امکان وقوع تصادفات را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: بیشترین تصادفات رانندگی در رده سنی25 تا 34 سال است که 36 درصد تعداد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: تعداد 32 آموزشگاه رانندگی فعال در استان وجود دارد که 26 مرکز پایه سه، 32 مرکز پایه دو و یک مرکز موتورسیکلت است.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های فرهنگی بودن مردم استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در انجام امورات روزمره زندگی است، افزود: طرح تعویض پلاک الکترونیکی در سنندج از روز سه شنبه هشتم مهرماه انجام  می شود و از این تاریخ به بعد هیچ کس بدون نوبت اجازه ورود به داخل مراکز پلاک خودرو را ندارد.

وی ادامه داد: تعداد گواهینامه‌های جدید صادر شده در ۶ ماهه امسال 9 هزار و66 مورد، گواهینامه‌های تعویضی 2 هزار و 690 مورد، گواهینامه المثنی یک هزار و 391 مورد، گواهینامه های تجمیع شده 374 مورد و تعداد گواهینامه اتباع خارجی ۲ مورد صادر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز