رییس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان:

استفاده از اینترنت اشیا در سامانه تقلیل فشار شرکت گاز سمنان بررسی شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۴۷:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۵۲۵۹
استفاده از اینترنت اشیا در سامانه تقلیل فشار شرکت گاز سمنان بررسی شد
رییس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان گفت: بررسی استفاده از اینترنت اشیا در سامانه‌های تقلیل فشار در این شرکت در قالب طرح پژوهشی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمدمستخدمین حسینی روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: ۲ طرح پژوهشی اکنون در زمینه ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در شرکت گاز استان سمنان پیگیری می شود.

وی از بررسی و مطالعه دو طرح پژوهشی در جلسات شورای پژوهش این شرکت خبر داد و گفت: این جلسات با حضور اعضای شورای پژوهش شرکت گاز استان سمنان و با مشارکت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

رییس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان به طرح پژوهشی اجرای اینترنت اشیاء به منظور مدیریت هوشمند داده ها، ایمنی و بهینه سازی چیدمان تجهیزات ایستگاه های تقلیل فشار گاز اشاره و بیان کرد: یکی از مواردی که در انتقال گاز طبیعی توسط خطوط لوله‌های سراسری و شبکه ­های شهری مطرح است، انتقال پایدار و بهینه گاز توسط شبکه انتقال گاز است که ایستگاه های تقلیل فشار نقش کلیدی در این زنجیره در ورودی شهرها را بر عهده دارند.

وی افزود: در این طرح، اینترنت اشیاء به عنوان ابزاری توانمند، دقیق و قابل اطمینان برای جمع آوری و مدیریت هوشمند داده­های ایستگاه تقلیل فشار گاز به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از اینترنت اشیاء، چیدمان تجیهزات ایستگاه ها و فضای مورد نیاز به ویژه ایستگاه TBS، عملکرد سیستم های تقلیل فشار تحلیل و با استفاده از داده های به دست آمده بهبود داده می شود.

مستخدمین حسینی افزود: این طرح قابلیت بررسی و در نظر گرفتن اثرات نوسانات فشار، دما و بارهای کاری روی نتایج را دارد و اثرات وجود ناخالصی‌ها در گاز و شرایط عملیاتی و ویژگی های جریان را بررسی می کند.

رییس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان به طرح پژوهشی دوم یعنی بررسی و مطالعه دینامیکی پارامترهای مؤثر جهت بهینه سازی چیدمان تجهیزات در ایستگاه‌های تقلیل فشار اشاره کرد و گفت: هدف از این پژوهش، استفاده از مطالعات فرایندی و شبیه­ سازی های پایا و دینامیک با کنترل و پایش رفتار سیال گاز در طول ایستگاه های تقلیل فشار است و همچنین تغییرات امکان پذیر عملیاتی را که بتوانند عملکرد و چیدمان تجهیزات را در سیستم بهینه کنند.

 

نظر شما