سخنگوی اتاق اصناف البرز خبرداد:

شناسایی ۱۹ هزار واحد صنفی فاقد پروانه در البرز/ رکود بی سابقه بازار در ۴۰ سال اخیر

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۵۲۹۷
شناسایی ۱۹ هزار واحد صنفی فاقد پروانه در البرز/ رکود بی سابقه بازار در ۴۰ سال اخیر
سخنگوی اتاق اصناف البرز گفت: بر اساس بازرسی‌های صورت‌ گرفته ۱۹ هزار واحد صنفی فاقد پروانه در این استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، رمضان رستمی اظهار کرد: از نخستین روز اسفند ماه سال گذشته که خبر شیوع کرونا به صورت رسمی اعلام شد با وجود اینکه شناخت دقیقی روی این بیماری وجود نداشت اما اصناف استان با همکاری مطلوب با حوزه بهداشت و درمان به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند.

وی با بیان اینکه رکود اخیر در بازار به دلیل شیوع کرونا طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا از ابتدای فروردین ماه واحدهای صنفی به غیر از واحدهایی که اقدام به عرضه کالاهای اساسی می‌کردند به صورت کامل تعطیل شدند، این امر منجر به خسارت مالی سنگینی به اصناف شد، البته برخلاف وعده‌های داده‌شده تا این لحظه بسته‌های حمایتی دولت به این واحدها ارائه نشده است.

سخنگوی اتاق اصناف البرز تصریح کرد: معتقدم در بحث بیماری کرونا بعد از کادر درمان و بهداشت، بیشترین فداکاری و ایثار را واحدهای صنفی کردند، چراکه بیشترین خسارت در حوزه اقتصادی به آنها خورد، طبیعتاً استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رستمی با بیان اینکه واحدهای صنفی در اصل در راستای همراهی و حمایت از بقیه اقشار جامعه به صورت ایثارگونه تعطیل شدند، تصریح کرد: از ابتدای تیرماه، طرح ساماندهی صنوف را آغاز کردیم که در آن بیش از ۵۰ نفر از بازرسین اتحادیه‌ها با کمک بازرسی اصناف از حدود ۸۰ هزار واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها حدود ۱۹ هزار واحد صنفی فاقد پروانه شناسایی شدند و به بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر داده شد که بر این مبنا در حال حاضر شرایط نسبتاً مطلوبی در این زمینه وجود دارد.

 

نظر شما