در مراسم روز آتش نشان عنوان شد:

افتتاح ۵ ایستگاه جدید در یک سال اخیر/تماس روزانه یک هزار نفر با آتش‌نشانی کرج

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۵۳۶۵
افتتاح ۵ ایستگاه جدید در یک سال اخیر/تماس روزانه یک هزار نفر با آتش‌نشانی کرج
همزمان با هفتم مهرماه وبا حضور مسئولان شهری کرج از جانفشانی های آتش نشانان کرجی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در این مراسم که صبح امروز دوشنبه برگزار شد شهردار کرج با بیان اینکه این قشر جان خود را برای ادامه حیات هم نوعان خود فدا می کنند، اظهار کرد: آتش نشانی یکی از مقدس ترین شغل ها است.

علی کمالی زاده  با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان ادامه داد:  ۵ ایستگاه آتش نشانی در کمتر از یک سال به بهره برداری رسیده و بخشی از تجهیزات این سازمان نیز به روز رسانی شده است.

این مسئول همچنین از استخدام نیرو در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاد کرد و افزود: این مهم به منظور کمک به تقویت نیروی انسانی و توسعه امکانات سازمان محقق شده است.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح وظایف سازمان آتش نشانی پرداخت و گفت: ایمنی صرفا اطفای حریق نیست و سازمان آتش نشانی در ارتقای امنیت ساختمان های بلند، کارگاه ها، مسیر عبور و مرور  شهروندان و ... وظایف گسترده ای دارد.

کمالی زاده همچنین به سرعت عمل آتش نشانان در رسیدن به محل حادثه و ایمن سازی فضا اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از تماس های شهروندان با سامانه ۱۲۵ واقعی نیست  و این موضوع از کیفیت کار آتش نشانان کاسته است.

وی با بیان اینکه مزاحمت تلفنی در این حوزه نشان دهنده ضعف فرهنگ ایمنی در میان شهروندان است، افزود:  مدیریت شهری با همکاری دستگاه هایی نظیر صدا و سیما که در فرهنگ سازی نقش مهمی دارند باید این ضعف را برطرف کند.

شهردار کرج در  پایان از خرید دو دستگاه نردبان و توسعه تجهیزات آتش نشانی تا پایان سال خبرداد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز در این مراسم به ارائه آماری از نیمه اول سال در این سازمان اشاره کرد و گفت: تا پایان تابستان ۳۰ هزار و ۸۹ مورد عملیات اطفای حریق و دو هزار ۶۳۳ مورد عملیات نجات توسط نیروهای آتش نشانی کرج انجام شده است و طی این مدت  ۲۶ هزار و ۵۹۹ نفر در پنج هزار و ۷۴۸ ساعت از طریق ۳۱ ایستگاه آتش نشانی ماموریت انجام داده اند.

عباس وحیدی با اشاره به اینکه ماموریت ها و حوادث روزمره دریچه ای است تا هموطنان با بخشی از وظایف آتش نشانان آشنا شوند، اظهار کرد: آتش نشانان مظهر ایثار و فداکاری هستند و  برای حفظ جان کسانی که گرفتار حوادث شده اند از جان خود می گذرند.

این مسئول با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۵ تنها مسیر ارتباطی شهروندان با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج است، عنوان کرد: به طور میانگین روزانه  هزار و ۱۵۰ تماس تلفنی  با ۱۲۵ برقرار می شود  که متاسفانه تعدادی از این تماس ها مزاحمت تلفنی است.

وی در خصوص برنامه آموزش شهروندی در ادارات، مجتمع های مسکونی، مدارس و ...گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد آموزش ها با سال های گذشته قابل مقایسه نیست اما با این حال سازمان آتش نشانی موفق به برگزاری ۱۵۷ دوره آموزشی طی نیمه اول سال جاری شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در پایان گفت: آتش نشانان کرجی علاوه بر حضور در ماموریت های شهری در ماموریت های خارج از شهر نیز حضور پیدا می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز